znajdź projektanta

Dwa słowa o logo

Logo jest przede wszystkim znakiem towarowym marki, który spełnia funkcję marketingową i informacyjną. Jest ono elementem, który znakuje działalność firmy i pozwala wyróżnić się na tle konkurencji.

Dobrze zaprojektowany znak niesie za sobą coś więcej, niż tylko ciekawą formę graficzną. Poprzez skrótowe i łatwe do zapamiętania wykorzystanie symbolu organizacji, opowiada historię marki, i to czym się ona zajmuje. Z czasem znak staje się równie lub nawet bardziej rozpoznawalny od samej nazwy firmy. Aby tak się stało potrzebna jest odpowiednio przemyślana i dobrana forma graficzna, wspierająca komunikat marketingowy. 
Zatem podstawowe logo [znak marki], w swojej budowie posiada godło [ikonę], które jest symbolem charakterystycznym znaku oraz typografię, w której zawarta jest nazwa firmy – logotyp. To właśnie te dwa elementy tworzą logo. Dodatkowo do znaku możemy dodać również hasło pozycjonujące [tagline], które dopowiada przesłanie marki. Jednakże nie ma jednoznacznego schematu, co do konstrukcji znaku i ilości oraz ułożenia poszczególnych elementów. Wszystko zależy od zamysłu projektanta i idei jaką znak propaguje.

Obecnie logo zaczyna odchodzić na drugi plan, ustępując pola kompleksowej identyfikacji wizualnej. Lubimy to :) i piszemy o tym więcej w dalszej części postu.

Przykładowe kryteria pogrupowania rodzajów logo:

1. Znaki czysto typograficzne
Same litery pełnią funkcję całego logotypu. Często jakaś litera posiada oryginalny detal.

....

Cały artykuł przygotowany przez Whizbrand studio

^ Wróć na górę