znajdź projektanta

Papier = kreatywność

ArjoWiggins


Papier – czyli tam, gdzie zaczyna się kreatywność

W dobie późnej nowoczesności, nieustannie jesteśmy świadkami radykalnego procesu wymiany starego na nowe. Stale rozwijające się technologie niezaprzeczalnie pozwalają osiągnąć możliwości oraz efekty kiedyś nie do pomyślenia, ale z pewnością nie w każdej sferze życia chcielibyśmy, by zastąpiły nas maszyny. Podobnie jest ze sztuką. Popularnym stwierdzeniem jest to, że kreatywność zaczyna się w głowie artysty, to umiejętność wyobraźni, przestawiania i łączenia elementów. To prawda, jednak początki powstawania pomysłu rodzą się już na etapie dotyku, kontaktu z materiałem. Bardzo często sam wybór papieru pobudza kreatywność i powoduje pojawienie się pomysłów, które w innych warunkach mogłyby nigdy nie wypłynąć. 

Mechanizm działa w dwie strony, oprócz pobudzania kreatywności u artysty, tworzenie prac na papierze, ma szereg innych zalet. Gramatura i grubość materiału ma silny wpływ na odbiór przekazu i jego autentyczność. Nie od dziś wiadomo, że kreacje których można dotknąć, stanowią dla nas większy dowód swojego istnienia i zwiększa wiarygodność. Stąd też dobór papieru i jego gramatury do projektu wydaje się być kluczowy. Zgodnie z tym, co uważa Hans Wolbers, im ważniejsza treść, tym cięższy papier. Im lżejszy papier, tym mniejszy szacunek u odbiorców do czytanego tekstu. Dyrektor artystyczny agencji Lava zwraca uwagę na bezzasadność takich stereotypów, jednak fakt ich występowania u czytelnika nie może być ignorowany. Według niego papier stanowi nie tylko kluczowy element komunikatu, ale wpływa także na końcowe zachowanie odbiorcy – fakt, czy zatrzyma, czy wyrzuci przeczytane czasopismo, książkę lub gazetę. Różnorodność pomysłów i projektów wymaga od grafików dobierania wyspecjalizowanych i niejednorodnych rodzajów papieru. Bardzo szeroką gamę materiałów oferuje producent papierów ArjoWiggins, specjalista w kategorii papierów kreatywnych, której dystrybutorem jest Antalis. Każdy papier odznacza się unikatowymi cechami, które pozwalają na dopasowanie ich do pomysłu kreacji, by razem z wykonaną grafiką tworzyły spójną i niepowtarzalną całość sprawiającą, że odbiorca na długo zapamięta nasze dzieło.

Jeśli naszym celem jest wywarcie wrażenia na czytelniku, że warto sięgnąć po papier ozdobny. Doświadczenie prestiżu uzyskacie wybierając materiały z linii Conqueror szczycący się legendarną jakością niezmienną od 120 lat.

Niekiedy potrzeba nam czegoś bardzo niestandardowego, papieru imitującego inne tworzywo, a czasem chcemy po prostu poeksperymentować z nową energią. W takich momentach warto zapoznać się z Curious Collection, który w swojej linii występuje w 52 kolorach oraz 3 rodzajach: Translucent, Metallics oraz SKIN. Papier również podąża za trendami. Z pewnością nie mógł pozostać obojętny na czynniki ekologiczne, stąd wprowadzenie przez wielu producentów odpowiednich rozwiązań i produktów. Materiały zdecydowanie na czasie zawierają się w kolekcji papierów Keaykolour, będącą od dawna inspiracją dla artystów. 

Moda, nowoczesność i elegancja. Jak jednocześnie ująć wszystkie te cechy w jednej kartce papieru? Kolekcja Rives odpowie na te potrzebę dając wam aż 8 oryginalnych faktur między którymi znajduje się najnowsza kolekcja papierów powlekanych (Rives Senstaion), dostępna w dwóch wykończeniach powierzchni – matowym i błyszczącym. I na koniec – gra kolorami. Zabieg stanowiący bazę repertuaru każdego artysty, element sztuki najbardziej przykuwający uwagę. Zestaw papierów Pop’Set wydaje się sprostać nawet najbardziej wysublimowanym wymaganiom kolorystycznym dając wam wybór spośród 31 propozycji.

Każdy nowy projekt to nowe wyzwanie i okazja na wykonanie czegoś niepowtarzalnego. Może dlatego warto sięgnąć po niepowtarzalne materiały?  Wszystkie produkty ArjoWiggins można znaleźć na oficjalnej stronie ANTALIS.

Z pewnością pomysł determinuje rodzaj użytego materiału, to kartka papieru wzięta do ręki, dzięki swoim właściwościom, gramaturze, grubości, czy nawet zapachowi może sprawić, że wpadniemy na coś, na co jeszcze nikomu się nie udało.

^ Wróć na górę