Miastoszpeciciel 2014
Stowarzyszenie Miasto Moje A w Nim organizuje drugą edycję Miastoszpeciciela – konkursu na nośnik reklamowy najbardziej oszpecający przestrzeń. W ubiegłym roku tytuł ten przypadł stojącemu w centrum Olsztyna „Okrąglakowi” przy skrzyżowaniu ulic Pieniężnego i Piłsudskiego. Kto zostanie Miastoszpecicielem 2014? O tym zadecydują internauci i jurorzy.
Jak będzie przebiegać konkurs?
Od 28 czerwca do 1 sierpnia czekamy na zgłoszenia kandydatów do Miastoszpeciciela. Zdjęcia wraz z krótkim opisem miejsca przesyłać należy na adres konkurs@miastomoje.org.
Do konkursu można zgłaszać:
- nośniki reklamowe, które szczególnie niszczą przestrzeń publiczną swoim umiejscowieniem;
- nieruchomości (budynki/działki), których właściciele dopuścili, by stały się one szpetnym nośnikiem reklamowym.
Co ważne: oceniamy lokalizację nośnika (nieruchomości) i jej wpływ na krajobraz czy przestrzeń miejską. Nie oceniamy grafiki, która znajduje się na danym nośniku.
Wszystkie propozycje będą pojawiać się na profilu konkursu na Facebooku – www.facebook.com/Miastoszpeciciel. Dziesięć zdjęć mających najwięcej polubień przejdzie do drugiego etapu konkursu, który rozpocznie się w sierpniu. Miastoszpeciciela z tych propozycji wybierze jury w składzie: Natalia Paszkowska i Marcin Mostafa (pracownia WWAA), Tomasz Fudala (Muzeum Sztuki Nowoczesnej), Michał Wybieralski (Gazeta Wyborcza), Piotr Roszkowski (Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej) oraz Aleksandra Stępień (Miasto Moje A w Nim).
W tym samym czasie Miastoszpeciciela publiczności wybiorą internauci. Głosować na niego będzie można między 4 a 8 sierpnia na Facebooku (również klikając „Lubię to” przy wybranym zdjęciu).
Ogłoszenie wyników konkursu odbędzie się 11 sierpnia w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.
Dlaczego Miastoszpeciciel ?
Konkurs to kolejny element budowania kultury dbałości o nasze otoczenie. Z jednej strony chcemy pokazać mieszkańcom, że chaos reklamowy, jaki oglądamy na naszych ulicach, nie powinien być normą. Z drugiej strony, chcemy uczulić właścicieli nośników reklamowych, że ich decyzje kształtują przestrzeń publiczną i to, w jaki sposób jest odbierana.
Konkurs "Miastoszpeciciel" organizowany jest na licencji czeskiego stowarzyszenia Za lepší život v Praze, które w 2011 roku przeprowadziło podobny konkurs „Vizuvir”. Przyczynił się on do usunięcia 40 reklam wielkoformatowych z centrum Pragi.
Partnerami merytorycznymi konkursu są: Bryla.pl, Fundacja Sztuki Zewnętrznej, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie oraz Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej.
Więcej informacji