znajdź projektanta

Pszeniczniak

Sięgając po Pszeniczniaka, sięgamy historii liczącej ok. 6000 lat. Sprzed tylu tysięcy lat pochodzą bowiem najstarsze tabliczki sumeryjskie przedstawiające postaci przygotowujące piwo z orkiszu – odmiany pszenicy. Elementem tej wiekowej tradycji jest również warzenie piwa w regionie Pomorza i Kaszub – efektem czego jest między innymi Pszeniczniak.

Grupa docelowa i cele marketingowe
Grupą docelową, która powinna, według założeń, delektować się Pszeniczniakiem są osoby otwarte na nowości ceniące jednocześnie smak tradycyjnego piwa. Dla samej marki oraz browaru Amber celem było wprowadzenie na rynek nowego piwa pozycjonowanego w segmencie premium, kultywującego regionalność i pochodzenie.

Proces
Pszeniczniak, którego widzimy w sklepie powstał w 2011 roku. Na początku etykieta była jednobarwna, teraz grafika występuje w dwóch odcieniach żółtego – pszenicznego. Studio Yazgot przekonało browar Amber, który wykazał się strategicznym myśleniem i otwartością, do tej droższej ale dużo bardziej efektownej metody zadruku.

Design
Pszeniczniak to produkt, w którym pod względem projektowym najważniejsze są etykieta i butelka. Etykieta została nadrukowana bezpośrednio na grawerowaną butelkę. Faktura nadruku przypomina pianę – jest drobnoziarnista i gęsta. Dzięki temu całość zyskuje haptyczną przewagę nad konkurencją, i dodatkowo nie ma ryzyka, że etykieta się odklei czy przedrze. Sama ilustracja jest uproszczoną, geometryczną wersją kaszubskich wzorów ludowych. Jej zdecydowana, wyrazista forma wraz żółtym kolorem i z daleka czytelną nazwą przyciągają uwagę i bez trudu zostają zauważone na półce. Poza tym pozwala to również na color blocking na półkach sklepowych. Odcień żółtego oczywiście nawiązuje do barwy piwa.

Cykl „Polowanie na opakowanie” jest przygotowywany przez That’s Package i Łowców Dizajnu.

Cały tekst

^ Wróć na górę