znajdź projektanta

Sukces virala

Święta, święta i po świętach… ale, nie do końca. To zależy jak się je przeżyło, a my podeszliśmy do nich, tak jak do całego roku, bardzo kreatywnie. Stworzyliśmy Bohaterów Świąt, którzy bez przerwy pracowali, kiedy my spędzaliśmy rodzinnie świąteczny czas. Jak się okazało, stworzona przez nas świąteczna kartka stała się świątecznym viralem, który wszystkim przyniósł wiele pozytywnych emocji.

Joyintermedia

La Befana, Jólasveinarnir, Gwiazdor czy też Krampus i wielu innych świątecznych postaci z całego świata, mimo swojej częściowo szemranej osobowości, sprawiło tysiącom ludzi wiele przyjemności i radości przynosząc im życzenia od bliskich i przyjaciół.

Wysłanie życzeń wymagało jedynie kilku kroków. Użytkownik po wejściu na stronę musiał wybrać postać, następnie mógł wpisać życzenia lub wybrać już te przygotowane przez nas, a następnie wystarczyło podać imię swoje oraz adresata i udostępnić gotową kartkę na FB lub wysłać mailem. W czasie świąt wysłano blisko 6000 życzeń.

Na skuteczność naszego projektu - co trzecia osoba odwiedzająca naszą stronę wysłała życzenia, wpłynął fakt znalezienia przez nas realnego problemu, jakim jest wysyłanie świątecznych życzeń w sposób łatwy i spersonalizowany, ale nieszablonowy. A świąteczne życzenia od Krampusa - seryjnego kidnapera, czy też od Jólasveinarnir - złośliwych islandzkich elfów, są przekorne, zabawne i tradycyjne.

Jednym z istotnych czynników sukcesu był odpowiedni dobór bohaterów z całego świata. Ich zróżnicowane charaktery i towarzyszące im legendy podczas przeglądania strony tworzyły kontrasty budzące zaciekawienie użytkownika. Natomiast krótkie opisy z leką dozą humoru edukowały, zaznajamiając użytkowników z różnorodnością świątecznych tradycji na całym świecie. Multikulturowość była dla nas ważna, ponieważ tę kartkę adresowaliśmy do międzynarodowego grona odbiorców, co się udało, gdyż obcokrajowcy stanowili 60% użytkowników.

Dzięki trafionemu pomysłowi, który przybrał dobrze zaprojektowaną formę, posypały się różne wyróżnienia. Najwięcej nowych życzeń zostało wysłanych po otrzymaniu tytułu Site Of The Day na Awwwards oraz opublikowanie naszego projektu przez ten sam opiniotwórczy portal, w artykule o świątecznych inspiracji obok np. Google Santa Tracker. W polsce natomiast największym źródłem ruchu był  Facebook. Bardzo ucieszył nas fakt, że ludzie odwiedzali nie tylko naszą świąteczną kartkę, ale również fanpage i stronę firmowę. W sumie poznało nas blisko 18000 nowych użytkowników, w ciągu świątecznego okresu.

W ten sposób umożliwiliśmy ludziom dzielenie się wyłącznie dobrymi emocjami, co w internecie nie jest zbyt częstym zjawiskiem. Pozytywny feedback, jak i sam proces tworzenia dostarczyły nam dużo pozytywnej energii i inspiracji.
Dziękujemy i raz jeszcze wszystkiego najlepszego!

^ Wróć na górę