znajdź projektanta

Vice Versa | wayfinding

Rezydencja Vice Versa to nowa inwestycja mieszkaniowa na mapie Warszawy. Wysoki standard architektury w bezpośredniej okolicy, jak 19. Dzielnicy, zobowiązuje do nieprzeciętnego projektu i najwyższej jakości wykończenia. Istotną rolę pełni System Informacji Wizualnej (SIW), którego celem na wstępie jest przekazanie nazwy inwestycji — Vice Versa — a także nawigowanie po jej terenie w zakresie: patio z funkcjami wspólnymi, klatki schodowe, garaż podziemny, funkcje techniczne.
W tej prestiżowej przestrzeni zaproponowaliśmy rozwiązania wychodzące poza typową funkcjonalność wayfindingu. Elementom przestrzeni wspólnej nadaliśmy formę współczesnej rzeźby przestrzennej. Stal nierdzewna gięta po obrysie liternictwa o delikatnych proporcjach, odcina się od tła kontrastowym kolorem. Wystające elementy przekazują informacje o funkcji, jednocześnie tworząc swoiste logo danej strefy — przykładowo napis ROWERY zintegrowany z autorskim piktogramem rowerzysty. Przestrzenność napisów otworzyła drogę do gry światłem — wieczorne oświetlenie wydobywa formę, a rzeżby rzucają dynamiczne promieniste cienie.
Projekt SIW opiera się na indywidualnej typografii — współczesnej, eleganckiej, szalenie nieoczywistej i maksymalnie wpasowanej w kontekst architektury i i jej detali. Powtarzający się w architekturze motyw skośnych elementów (np. metalowe balustrady, brama), zaczerpnięty z inicjałów nazwy inwestycji (V-V), odnalazł kontynuację w cienkim liternictwie w logotypie naszego autorstwa i kolejnych napisach. Zaokrąglone narożniki słupów i lokali usługowych w podcieniach przeniesiono twórczo do liternictwa w postaci zaokrągleń i wypełnienia narożników.

Inwestor: Yareal 
Architekt: Hermanowicz Rewski Architekci
Lokalizacja: Warszawa 
Rok ukończenia: 2020 
Typ zabudowy: mieszkaniowa
Generalny Wykonawca: Unimax
Wykonawca oznakowania: Mapalu z Redy
Zdjęcia: Anna Nowokuńska 

Dla architektów jest grafikiem, dla grafików architektem. W rzeczywistości jest i jednym, i drugim. Ukończyła studia architektoniczne oraz graficzne, a obecnie w pracy zawodowej łączy obie te dziedziny w swoim Studio Blisko projektując systemy oznakowania graficznego przestrzeni architektonicznych. O potrzebie współpracy grafików i architektów mówiła na szczecińskim Westivalu – Sztuce Architektury (X 2017) i konferencji Element UX Talks w Poznaniu (IX 2018), pisała na łamach magazynu ARCH (I 2018) oraz uczyła na trójmiejskim Biennale Traffic Design (IX 2018). Przekonywała na Element Urban Talks w Krakowie (XII 2019) oraz w podcaście Architektura Powinna (I 2020). Uwielbia tańczyć, zajada się pieczarkami i popija je kawą. Wkłada serce, duszę i energię w projektowanie, ale też podróżuje – koniecznie z aparatem – kiedy tylko znajdzie wolną chwilę. W międzyczasie zaraża (próbuje!) swoich studentów entuzjazmem do grafiki i rysowania. W projektowaniu graficznym odnalazła siebie, ale też kilku ważnych klientów, m in.: Stowarzyszenie Architektów Polskich, APA Kuryłowicz&Associates, SKANSKA, Uniwersytet Warszawski, Warszawski Uniwersytet Medyczny, Google, Lasy Państwowe, Live Nation, i innych. Zaprojektowała dla nich oprawy graficzne festiwali (Westival 2017, Westival 2018), konferencji (SARP U40, 2018, 2019) wystawy (‘In Motion’ na Gdynia Design Days 2016, ‘Średnia krajowa’ na Westival 2018), brandingi, systemy oznakowania, publikacje i książki (monografia twórczości arch. Kuźmienko, 2018, nominacja do Najpiękniejszej Książki Roku 2018), ilustracje i infografiki (Lasy Państwowe). Architektka | dyplom mgr inż. arch.: 2017, WAPW Graficzka | dyplom: 2014, WSISiZ Wykładowczyni na Wydziale Grafiki | od 2015, WSISiZ



^ Wróć na górę