znajdź projektanta

CZUMAK

„Czumak” od lat pozostaje wierny swoim wartościom i idei, która aż do dziś pozostaje niezmienna: „Z pól uprawnych prosto na stół”. Tak jak w 2011 roku, kiedy po raz pierwszy dokonaliśmy bardzo konsekwentnego przeprojektowania logo pozostając przy wizualnym DNA marki, w 2020 roku logo „Czumak”, rozpoznawalne przez całe pokolenia konsumentów, również zachowało swój dawny kształt. W wyniku redesignu zostało jednak nieco odświeżone: uprościliśmy formy liter, zawęziliśmy paletę kolorów z 3 do 2 oraz zwiększyliśmy czytelność. Od teraz „Czumak” nabrał nowoczesnego wyglądu: pełnego przejrzystości, otwartości i zwieńczonego mistrzowską wstęgą.

PROJEKT NOWYCH OPAKOWAŃ
Wszystko zaczęło się tam gdzie zawsze, czyli pod ostrzem ołówka naszej Dyrektorki Artystycznej, Oleny Tverdokhlib. Najpierw pojawił się osobliwy blat, a na nim zarys świeżych składników widzianych z górnej perspektywy. Wkrótce potem przystąpiliśmy do wielogodzinnych, smakowitych sesji zdjęciowych wykonanych przez Igora i Natalię Bogun. Każdy projekt oznaczał przygotowywanie specjalnego dania, które najlepiej komponowało się z danym sosem. W sumie w pierwszej fazie naszych prac spędziliśmy 12 dni zdjęciowych na planie kierowanym przez Lightfield Productions.

MAJONEZOWY DESIGN
Choć stoi między innymi sosami, ma mieć swój odrębny styl – pierwszy etap redesignu marki „Czumak” był dla nas prawdziwym wyzwaniem. Dwie pierwsze kategorie produktów w opakowaniach typu doypack przygotowały grunt pod przemianę całego portfolio marki. Majonezy, w przeciwieństwie do sosów, miały być odróżniane nie tylko po nazwie, ale przede wszystkim ze względu na zawartość tłuszczu w produkcie. Musieliśmy również jasno zakomunikować ich okres przydatności do spożycia.

W tym przypadku postawiliśmy na kolor przewodni marki, co okazało się nowatorskim rozwiązaniem w tej kategorii produktów. Po długim czasie projektowania wyrazistych opakowań w dobrym smaku, jeszcze przed końcem roku do klienta trafiły skończone pomysły na nowy design dla 32 rodzajów sosów i majonezów.

KOMUNIKACJA TO PODSTAWA 
W drugim etapie prac nad projektem wykorzystaliśmy wszelkie środki dotarcia do konsumenta, w tym bilboardy czy reklamy wyświetlane w metrze. Jasne, pop-artowe opakowania, które stworzyliśmy, przyciągają uwagę wszystkich już z daleka. Najtrudniejszy jest jednak wybór ulubionego sosu wśród tak wielu pysznych produktów, które proponuje nam „Czumak”. Nasze rozwiązanie to nowy sos na każdy dzień. My też wciąż próbujemy nowych smaków, a redesign marki „Czumak” to kolejny rozdział w wielkiej księdze naszych działań.


Dozen zajmuje się projektowaniem opakowań i opracowuje strategię brandingową. Specjalizujemy się w branży FMCG. Wierzymy, że dobre opakowanie to coś więcej niż tylko obraz. To wizualizacja szeroko zakrojonej pracy strategicznej nad podstawami marki, po mistrzowsku rozwiniętej w projekcie. W ten sposób tworzymy i pakujemy marki.



^ Wróć na górę