Adagio_Type_System
Adagio Type System to nowoczesna rodzina krojów pism, składająca się z trzech głównych odmian: Sans, Serif oraz Slab. Projekt powstał przede wszystkim z myślą o identyfikacjach wizualnych firm. Celem było zapewnienie szerokiej gamy zróżnicowanych odmian, które tworzą spójną wizualnie całość.
Każda z wersji posiada zestaw italików. Wszystkie style mają po 406 znaków w dziewięciu różnych grubościach. Cały system posiada w tym momencie 81 odmian.
Adagio_Sans – Inspirowana charakterem klasycznych angielskich krojów.
Ostre ścięcia nadają jej mocny charakter. Dzięki delikatnemu kontrastowi oraz proporcjom kapitały ma cechy humanistycznego grotesku.
Wszystkie odmiany, dzięki dużej wysokości x oraz wysoko wyciągniętym wydłużeniom górnym sprawdza się w dłuższych tekstach, natomiast mocny detal dobrze działa przy powiększeniach.
Adagio_Serif – Charakteryzuje się mocnym kontrastem oraz detalem w postaci kaligraficznych podcięć, dzięki czemu całość nabiera lekkości i charakteru.
W odróżnieniu do wersji Slab, odmiana Serif posiada asymetryczne szeryfy.
Adagio_Slab – Odmiana Slab jest wypadkową pomiędzy odmianami Sans i Serif. Posiada taki sam kontrast jak Sans. W odróżnieniu od Adagio_Serif , cechują ją mocne, belkowate, symetryczne szeryfy w formie poduszek.
Adagio_Script – Najnowsze odmiany Script dotyczą wszystkich 3 styli: Sans, Serif oraz Slab. Założeniem projektu było stworzenie dopełniającego, lekko ozdobnego kroju o cechach pisanki, która nie byłaby pochylona.
Tematem mojej pracy magisterskiej był „Proces Twórczy”, do czego postanowiłem nawiązać, przygotowując prezentację części projektowej dyplomu. Ekspozycja składała się z siedmiu przestrzennie zamontowanych plansz 100x70 cm, natomiast tło stanowiły chronologicznie ułożone szkice oraz screeny z chatów – dokumentujące cały proces.
Adagio_Family otrzymało srebrny medal na Bienalle Grafiki Studenckiej Agrafa, było prezentowane na wystawach Coming Out 2014 – Najlepsze Dyplomy z ASP Warszawa oraz Graduation Projects.
Ur. 1989; studia na Wydziale Grafiki ASP w Warszawie (2009–2014). Obecnie na 2 roku studiów doktoranckich. Kilkukrotny Stypendysta Ministra Kultury. Zajmuje się projektowaniem graficznym z naciskiem na identyfikację wizualną oraz projektowanie krojów pism. Autor projektu rodziny 42 odmian krojów pism dla korporacji Tupperware na zlecenie RR Donnelley Europe oraz identyfikacji wizualnej gali Nagrody Solidarności im. Lecha Wałęsy. Dyrektor artystyczny magazynu „Warsawholic”.