znajdź projektanta

Stettinum Nicodemus Pro 2.0

DYPLOM LICENCJACKI

Główną ideą projektu było zachowanie zanikających pozostałości typograficznej przeszłości Szczecina, która mimo okrojonej przez czas rozpiętości glifów może być inspiracją do wielu przyszłych rozszerzeń już powstałej rodziny. Stettinum Nicodemus Pro to rodzina krojów pism składająca się z 24 odmian.

Trzy z nich są wariantowe, 21 jest ukierunkowanych na konkretną kategorię wagową. Blokowa konstrukcja o regularnej budowie i stosunkowo wysokiej minuskule pozwala na wiele różnych zastosowań. Wersje 700, 800 i 900 w odmianach klasycznych (Sansum i Serifum) są przewidziane do tytułów, nagłówków i wyróżnień, kroje od 300 do 600 z odłamu Serifum i Sansum to kroje tekstowe. Cursivum wyróżnia się na tle pozostałych dwóch gałęzi Stettinum, więc można go używać do wyróżnień i wtrąceń w tekście ciągłym, ale nic nie stoi na przeszkodzie składu bloku tekstu właśnie tą odmianą. 

Serdeczne podziękowania kieruję w stronę każdej osoby, która w jakikolwiek sposób udzieliła mi wsparcia podczas procesu powstawania dyplomu. 
Największa porcja podziękowań za poprowadzenie mnie przez meandry rzeki zwanej designem należy się moim niezastąpionym promotorom; są nimi panowie Ondřej Šmerda i Waldemar Wojciechowski. 
Firmie ANTALIS, a w szczególności pani Patrycji Glanc dziękuję za wzorowe podejście do sprawy doboru papieru do próbnika i plakatów. 
Osobą, która zasługuje na szczególne THANK YOU jest Mateusz Machalski, będący dla mnie wzorem projektanta. Dzięki jego interwencji uniknąłem bardzo niezręcznej sytuacji jako autor rodziny fontów. 
Nie byłbym tym, kim jestem gdyby nie moi rodzice (i siostra); to oni zaciekawili mnie światem i otworzyli mnie na wiele różnych zainteresowań. 
Podziękowania składam także Szczecińskiemu Towarzystwu Fotograficznemu, a zwłaszcza prezesowi Tomaszowi Seidlerowi, który zauważył problem znikających napisów ze ścian szczecińskich kamienic oraz zapoczątkował proces, którego efektem była pierwsza faza projektu. Druga faza zmieniła obrany wówczas kierunek projektowania, ale za inspirację i wszelką pomoc składam wielkie dzięki Tomkowi i całemu STF! 
Dziękuję pani Danucie Dąbrowskiej, pani Patrycji Makarewicz, panu Kamilowi Kuskowskiemu, pani Aurelii Mandziuk, Darii Żylińskiej, Marcie Maselli, Karolinie Kurpiel, Natalii Kostov, Patrycji Żyżniewskiej, Adzie Krawczak, Zarządowi STGU i wielu innym, którzy służyli dobrą radą, słowem konstruktywnej krytyki czy też chwilą wymownej ciszy.

WIELKIE WERSALIKOWE DZIĘKI!

Rok: 2019/2020
Autor: Piotr Nikodem Wardziukiewicz
Promotor: mgr Ondrej Smerda
Promotor Pomocniczy: dr hab. Waldemar Wojciechowski, prof. AS
Uczelnia: 
Akademia Sztuki w Szczecinie
WYDZIAŁ WZORNICTWA
Komunikacja Wizualna

Adresy www:
http://portfolio.wardziukiewicz.pl
http://stettinum.wardziukiewicz.pl
http://whatsnext.akademiasztuki.eu/piotr_wardziukiewicz

Kroje do pobrania dostępne tutaj:
http://stettinum.wardziukiewicz.pl/FONTY.html

CDN...


Ur. 28.12.1997 w Świnoujściu. Absolwent, od października znowu student Wzornictwa na Akademii Sztuki w Szczecinie. Specjalizuje się w identyfikacji wizualnej oraz szeroko pojętej sferze typografii i liternictwa. Stypendysta Stypendium Artystycznego Miasta Szczecin. Kreuje swoją wyspiarską rzeczywistość, po czym wypuszcza ją na kontynent. Od marca 2020 członek Międzynarodowego Stowarzyszenia ATypI. Projekty dla/na: Ur. 28.12.1997; studia na Wydziale Wzornictwa Akademii Sztuki w Szczecinie (2016-2020) ukończone z oceną celującą i wyróżnieniem. Senator w Senacie Akademii Sztuki w Szczecinie. Członek i Koordynator Projektowy Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej. Członek ATypI (Association Typographique Internationale). Wielokrotny Stypendysta Rektora AS. Stypendysta Prezydenta Miasta Szczecin. Dyrektor artystyczny Circular Breathing Festival (2018-2020). Autor kilkunastu rodzin krojów pism oraz wielu Systemów Identyfikacji Wizualnej (w Polsce i za granicą). Inicjator rewitalizacji i digitalizacji Szczecińskiej typografii (Stettinum Nicodemus Pro 1.0 & 2.0, Sydonia Atramentiqua, Lentzum, Gryfont). Wardziukiewicz zajmuje się także prowadzeniem warsztatów, wykładów i prelekcji dotyczących projektowania graficznego oraz typografii.



^ Wróć na górę