znajdź projektanta

Sydonia ATRAMENTIQUA 2.0

Sydonia ATRAMENTIQUA jest dziwnym tworem. Inspiracją były pierwsze wydania "Malleus Maleficarum" (a właściwie typografia tam użyta). Zachciało mi się czegoś dziwnego, tak więc powstała Sydonia, krój rozlany jak krew wszystkich czarownic, które ścigane przez "fanów" Malleus Maleficarum ginęły za swoje umiejętności i przekonania.
Dlaczego Sydonia?
Sydonia von Borck to czarownica z moich rewirów. Prawdopodobnie była to ostatnia kobieta stracona za czary.
Geneza nazwy.
Pierwotnie font nazywał się Sydonia Font Borck. Słowo "von" samo się prosiło o lekką zmianę. Zastąpiłem je słowem "font", a po nazwisku dodałem jeszcze "Atramentiqua". Jest to zbitka słów "Atrament" (poprzez rozlania) + "Antiqua" (font jest antykwą). Pomysł na rozlanie fontu jest o podłożu historycznym. Dawny skład zecerski nie był idealnie ostry. Jako, że była to "mokra robota", to zawsze następowały lekkie wyjścia za linie.

Projekt GENEALOGIA realizowany jest od kilku lat we współpracy Akademii Sztuki w Szczecinie z Muzeum Narodowym w Szczecinie. Opiekunami projektu są prof. Waldemar Wojciechowskimgr Patrycja Makarewicz, prowadzący Pracownię Komunikacji Wizualnej.

Tak powstała Sydonia!

rok powstania: 2018
moment zakończenia prac i upublicznienia: lipiec 2019 (MyFonts)
autor: Piotr Wardziukiewicz
typ: Atramentiqua

Muzeum Narodowe w Szczecinie
Genealogia, 2018

Do kupienia na MyFonts!
https://www.myfonts.com/fonts/wardziukiewicz/sydonia-atramentiqua/


Ur. 28.12.1997 w Świnoujściu. Absolwent, od października znowu student Wzornictwa na Akademii Sztuki w Szczecinie. Specjalizuje się w identyfikacji wizualnej oraz szeroko pojętej sferze typografii i liternictwa. Stypendysta Stypendium Artystycznego Miasta Szczecin. Kreuje swoją wyspiarską rzeczywistość, po czym wypuszcza ją na kontynent. Od marca 2020 członek Międzynarodowego Stowarzyszenia ATypI. Projekty dla/na: Ur. 28.12.1997; studia na Wydziale Wzornictwa Akademii Sztuki w Szczecinie (2016-2020) ukończone z oceną celującą i wyróżnieniem. Senator w Senacie Akademii Sztuki w Szczecinie. Członek i Koordynator Projektowy Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej. Członek ATypI (Association Typographique Internationale). Wielokrotny Stypendysta Rektora AS. Stypendysta Prezydenta Miasta Szczecin. Dyrektor artystyczny Circular Breathing Festival (2018-2020). Autor kilkunastu rodzin krojów pism oraz wielu Systemów Identyfikacji Wizualnej (w Polsce i za granicą). Inicjator rewitalizacji i digitalizacji Szczecińskiej typografii (Stettinum Nicodemus Pro 1.0 & 2.0, Sydonia Atramentiqua, Lentzum, Gryfont). Wardziukiewicz zajmuje się także prowadzeniem warsztatów, wykładów i prelekcji dotyczących projektowania graficznego oraz typografii.



^ Wróć na górę