znajdź projektanta

Brzozowe Wzgórze. Logo, identyfikacja.

Brzozowe Wzgórze to położone 5 km od Ostrowca Świętokrzyskiego urokliwe miejsce, otoczone brzozowym lasem z piękną Polaną pod Dębem. Odbywają się tu leśne urodziny, ogniska, integracje klasowe, gry terenowe, warsztaty survivalowe, żywe lekcje przyrody czy imprezy plenerowe pod namiotem. Mówiąc krótko: zabawa, edukacja, wolność, natura i brzozowy las.

Specyfika miejsca i stary szyld przed wejściem do Brzozowej Chatki nasuwają jednoznaczne odwołania do ciekawego okresu w historii drukarstwa i typografii, w którym litery wycinane były w drewnie – wood type, potocznie nazywane „drewniakami”. Idąc tym tropem, w części typograficznej znaku wykorzystano krój HWT Slab Columbian – klasyczny szeryfowy wood type, którego bazą był dziełowy krój Clarendon. Został on zdigitalizowany dla domu typograficznego P22 Type Foundry i Hamilton Wood Type & Printing Museum.

Ten sam krój został również wykorzystany przy projektowaniu sygnetu. By podkreślić niepowtarzalny charakter miejsca, ale też stworzyć oryginalny znak wykorzystano nieznacznie zmodyfikowaną i obróconą o 90 stopni w lewo literę „W”. Ten zabieg pozwolił na uzyskanie w jednym znaku inicjałów nazwy Brzozowego Wzgórza – „B” i „W”. Sprawne oko odbiorcy dostrzeże także inspirację Berkano – osiemnastą runą Futharku, która przedstawia pierwiastek żeński, macierzyństwo, opiekunkę domowego ogniska. A że symbolem Berkano jest brzoza – całość staje się jasna, czytelna i oczywista.

Zastosowane kolory podstawowe to biały i czarny, ale znak występuje także w kolorystyce zielonej – jak brzozowe liście wiosną i w kolorystyce jesiennej – oddając tym samym całą paletę barw jesiennego lasu

PROSZKI to niezależne studio graficzne. Projektujemy logo, publikacje, materiały graficzne — drukowane i cyfrowe. Tworzymy kompleksowe identyfikacje wizualne marki. Zaczynamy od dobrego pomysłu i na jego bazie tworzymy silny, prosty, zrozumiały i czytelny język wizualny. Wykraczamy poza typowe rozwiązania stosowane w branży, aby wyróżnić markę klienta i uczynić ją widoczną.



^ Wróć na górę