Piekarnia Bęben. Logo, identyfikacja.
Piekarnia Bęben zwróciła się do nas z prośbą o zaprojektowanie logo i odświeżenie, unowocześnienie swojego wizerunku. Chcieli wyjść poza tradycyjne wizualne schematy branży piekarniczej, oparte na motywach kłosów, rysunkach pieczywa. Zaprezentować się w nowoczesny sposób.
Nowe spojrzenie na produkt tak oczywisty, znany już w starożytnej Grecji, stanowiło wyzwanie.
Pracując nad logo, skoncentrowaliśmy się nie na składnikach lub samym produkcie, ale na procesie: mieszaniu, wyrabianiu i formowaniu. Dzięki temu uzyskaliśmy wiele słów-kluczy: organiczność, elastyczność, miękkość, puszystość, sprężystość, plastyczność, mieszanie, formowanie. Ostatecznie, to one wyznaczyły kierunek wizualny projektu.
Sygnet to charakterystyczny, wyrazisty monogram, w którym połączyliśmy inicjały nazwy marki: „P” i „B”. Nawiązuje on do tradycji typograficznych (szczególnie krojów szeryfowych w stylu Didota oraz kaligrafii). Jego organiczna, plastyczna forma nawiązuje do właściwości ciasta chlebowego, rzemiosła i tradycji piekarniczych. W projekcie wykorzystaliśmy eksperymentalny krój Black Mamba ze szwajcarskiego domu typograficznego Swiss Typefaces. Dopełnia go funkcjonalny krój bezszeryfowy.
Fragmenty sygnetu pełnią rolę charakterystycznych, elastycznych motywów graficznych, które pojawiają się na wszystkich materiałach promocyjnych, marketingowych i reklamowych piekarni. Motywy graficzne produktów są również widoczne
w materiałach, jednak w uproszczonej i minimalistycznej formie.
























Projektujemy logotypy i tworzymy kompleksowe identyfikacje wizualne marki. Zaczynamy od dobrego pomysłu i na jego bazie tworzymy silny, prosty, zrozumiały i czytelny język wizualny. Wykraczamy poza typowe rozwiązania stosowane w branży, aby wyróżnić markę klienta i uczynić ją widoczną.