SŁUPSK - branding miasta
Zadanie
W Rio Creativo przywiązujemy wielką wagę do miejsca, w którym mieszkamy i pracujemy. Naszą naturalną przestrzenią jest także Słupsk. Tutaj odnaleźliśmy swoje miejsce w sercu miasta, które od lat niezmiennie nas inspiruje. Dlatego wyzwanie, jakie stało przed nami było jasne. Miasto Słupsk potrzebowało systemu identyfikacji wizualnej, który uporządkowałby i uprościł komunikację z obywatelami, turystami, przedstawicielami administracji publicznej i przede wszystkim z inwestorami. System taki z założenia powinien określać jasną hierarchię Urzędu Miejskiego, spółek miejskich i innych jednostek organizacyjnych. Obok skuteczności wdrożenia nowej identyfikacji wizualnej, ważnym aspektem była znacząca poprawa efektywności kosztowej zarządzania marką, dzięki możliwości lepszego planowania i koordynacji.
Ekologia
Chcieliśmy zaprezentować Słupsk jako zielone miasto nowej generacji; obywatelskie i innowacyjne, naturalne i zachowujące równowagę ekologiczną. Podejście to wynikało zarówno ze strategii rozwoju Słupska, jak i z faktu jego nadmorskiego położenia. Region słupski to jedno z piękniejszych i najczystszych miejsc w Polsce, a środowisko naturalne to jeden z najważniejszych walorów miasta i okolic. Zrównoważony rozwój, na który pozwala potencjał przyrodniczy, społeczny, infrastrukturalny i naukowy miasta stanowiło dla nas istotną inspirację w procesie przekuwania tez kreatywnych na gotowe rozwiązania graficzne.
Heraldyczność
Jednocześnie nie mogliśmy pozwolić sobie na myślenie o mieście Słupsk jako o bycie determinowanym jedynie przez położenie geograficzne. Jest to miasto pełne życia, z charakterem, zabytkami, ikonami i symbolami, z których najważniejszy jest herb – Gryf wywodzący się z herbu książąt pomorskich. Dlatego ważne było odwołanie się do korzeni miasta i podkreślenie jego historii. Brief zawierał jasną informację – nowe logo musi nawiązywać do herbu. Dlatego postać gryfa i trzech ramion rzeki Słupi uczyniliśmy osią koncepcji kreatywnej. Dziedzictwo i tradycję, bogatą historię Słupska połączyliśmy z nowoczesnym designem, który będzie efektywnie funkcjonuje zarówno pod postacią pieczęci jak i na ekranie komórki.
Nowoczesny i aspiracyjny charakter
Słupsk to wiekowe i dumne miasto, znane ze swojej różnorodności. Nie można podsumować go w kilku budynkach. To żywy, dynamiczny i progresywny twór, którego tożsamość powinna być w ten właśnie sposób prezentowana; zarówno na szczeblu krajowym, jak i międzynarodowym. Zależało nam na stworzeniu systemu identyfikacji wizualnej, który swoim charakterem podkreśli otwartość i uniwersalność Słupska, jego pełną ekspresji tożsamość.
System identyfikacji wizualnej Słupska jest rozsądny i uporządkowany. Jego modułowa konstrukcja nie pozwala na zbędne odchylenia w aplikacji. Pozostawiliśmy miejsce na kreatywność lecz na ścisłych i dokładnie sformułowanych zasadach. Nowy system CI jest wdrażany i widoczny w przestrzeni miasta. Korzystają z niego instytucje, spółki miejskie i inne podmioty. Jesteśmy pewni, że Słupsk zyskał skuteczne i pojemne narzędzie narracji swojej marki w XXI wieku.
Podsumowanie
Miejsca to złożone, wielopłaszczyznowe organizmy - nawet najmniejsze z nich są o wiele bardziej skomplikowane niż zwykły produkt. Podczas naszej pracy nad logo Słupska pamiętaliśmy o ludziach, którzy tu żyją, przyjeżdżają, pracują, studiują czy inwestują. Ale pamiętamy także o tym, że silne marki, choć mogą być złożone, to komunikują się w prosty i czytelny sposób. Dlatego aby pomóc w budowie silnej tożsamości marki Słupska zdecydowaliśmy się przesiać góry faktów, poglądów oraz liczb i zdefiniować podstawowe wartości, które są przekonujące i autentyczne. Zależało nam na tym aby stworzyć coś więcej niż tylko logo – chcieliśmy poprzez język komunikacji wizualnej opowiedzieć czym jest nasze miasto, zrobić to w unikalny i prosty sposób, zachowując styl, charakter i dążenia Słupska.
W Rio Creativo przywiązujemy wielką wagę do miejsca, w którym mieszkamy i pracujemy. Naszą naturalną przestrzenią jest także Słupsk. Tutaj odnaleźliśmy swoje miejsce w sercu miasta, które od lat niezmiennie nas inspiruje. Dlatego wyzwanie, jakie stało przed nami było jasne. Miasto Słupsk potrzebowało systemu identyfikacji wizualnej, który uporządkowałby i uprościł komunikację z obywatelami, turystami, przedstawicielami administracji publicznej i przede wszystkim z inwestorami. System taki z założenia powinien określać jasną hierarchię Urzędu Miejskiego, spółek miejskich i innych jednostek organizacyjnych. Obok skuteczności wdrożenia nowej identyfikacji wizualnej, ważnym aspektem była znacząca poprawa efektywności kosztowej zarządzania marką, dzięki możliwości lepszego planowania i koordynacji.
Ekologia
Chcieliśmy zaprezentować Słupsk jako zielone miasto nowej generacji; obywatelskie i innowacyjne, naturalne i zachowujące równowagę ekologiczną. Podejście to wynikało zarówno ze strategii rozwoju Słupska, jak i z faktu jego nadmorskiego położenia. Region słupski to jedno z piękniejszych i najczystszych miejsc w Polsce, a środowisko naturalne to jeden z najważniejszych walorów miasta i okolic. Zrównoważony rozwój, na który pozwala potencjał przyrodniczy, społeczny, infrastrukturalny i naukowy miasta stanowiło dla nas istotną inspirację w procesie przekuwania tez kreatywnych na gotowe rozwiązania graficzne.
Heraldyczność
Jednocześnie nie mogliśmy pozwolić sobie na myślenie o mieście Słupsk jako o bycie determinowanym jedynie przez położenie geograficzne. Jest to miasto pełne życia, z charakterem, zabytkami, ikonami i symbolami, z których najważniejszy jest herb – Gryf wywodzący się z herbu książąt pomorskich. Dlatego ważne było odwołanie się do korzeni miasta i podkreślenie jego historii. Brief zawierał jasną informację – nowe logo musi nawiązywać do herbu. Dlatego postać gryfa i trzech ramion rzeki Słupi uczyniliśmy osią koncepcji kreatywnej. Dziedzictwo i tradycję, bogatą historię Słupska połączyliśmy z nowoczesnym designem, który będzie efektywnie funkcjonuje zarówno pod postacią pieczęci jak i na ekranie komórki.
Nowoczesny i aspiracyjny charakter
Słupsk to wiekowe i dumne miasto, znane ze swojej różnorodności. Nie można podsumować go w kilku budynkach. To żywy, dynamiczny i progresywny twór, którego tożsamość powinna być w ten właśnie sposób prezentowana; zarówno na szczeblu krajowym, jak i międzynarodowym. Zależało nam na stworzeniu systemu identyfikacji wizualnej, który swoim charakterem podkreśli otwartość i uniwersalność Słupska, jego pełną ekspresji tożsamość.
System identyfikacji wizualnej Słupska jest rozsądny i uporządkowany. Jego modułowa konstrukcja nie pozwala na zbędne odchylenia w aplikacji. Pozostawiliśmy miejsce na kreatywność lecz na ścisłych i dokładnie sformułowanych zasadach. Nowy system CI jest wdrażany i widoczny w przestrzeni miasta. Korzystają z niego instytucje, spółki miejskie i inne podmioty. Jesteśmy pewni, że Słupsk zyskał skuteczne i pojemne narzędzie narracji swojej marki w XXI wieku.
Podsumowanie
Miejsca to złożone, wielopłaszczyznowe organizmy - nawet najmniejsze z nich są o wiele bardziej skomplikowane niż zwykły produkt. Podczas naszej pracy nad logo Słupska pamiętaliśmy o ludziach, którzy tu żyją, przyjeżdżają, pracują, studiują czy inwestują. Ale pamiętamy także o tym, że silne marki, choć mogą być złożone, to komunikują się w prosty i czytelny sposób. Dlatego aby pomóc w budowie silnej tożsamości marki Słupska zdecydowaliśmy się przesiać góry faktów, poglądów oraz liczb i zdefiniować podstawowe wartości, które są przekonujące i autentyczne. Zależało nam na tym aby stworzyć coś więcej niż tylko logo – chcieliśmy poprzez język komunikacji wizualnej opowiedzieć czym jest nasze miasto, zrobić to w unikalny i prosty sposób, zachowując styl, charakter i dążenia Słupska.
Rio to miejsce, w którym od 14 lat krzyżują się różne perspektywy i punkty widzenia. Na każdym etapie działamy na styku tego co zrozumiałe i namacalne z czymś nieoczywistym i zaskakującym. Wierzymy w szczere i silne marki oraz w to, że autentyczne przekonania przyciągają ludzi dzielących te same wartości. Nasza praca z markami polega na: TWORZENIU: powołujemy marki do życia i pomagamy znaleźć należne im miejsce. ROZWIJANIU: wierzymy w silne marki. Tworzymy rozwiązania, które nadają im wyrazistości. PRZEKSZTAŁCANIU: przyjmujemy nową wizję, określamy cele, ustalamy strategię. Opiekujemy się markami na każdym etapie ich istnienia.
Kontakt
+48 793 713 385