znajdź projektanta

"Sąd Ostateczny" Hansa Memlinga / kampania

Głównym założeniem kampanii było stworzenie uniwersalnego i nowoczesnego języka współczesnej komunikacji marketingowej, który promowałby obraz Hansa Memlinga „Sąd Ostateczny”. W niebanalny i bardzo przystępny sposób chcieliśmy się odwołać w przygotowanej koncepcie tyle do samego obrazu, co jego duchowości i ponadczasowości. Zadanie było też o tyle trudne, że grupą docelową działań mieliby być głównie ludzie młodzi, których interesuje sfera kultury i sztuki.  

Aby wzmocnić pełen przekaz, kampania została podzielona na dwie części: część teaserową (wzbudzającą zainteresowanie, zaciekawiającą) oraz część wyjaśniającą.

W ramach kampanii teaserowej zostały przygotowane projekty graficzne ze złotą kulą wygenero- waną w 3D (w formie przestrzennej), wyeksponowaną na czerwieni z logo MNG, która była głów- nym motywem przewodnim całości komunikatu teaserowego. Plakaty, citylighty, plakaty na słupach, a także profile w mediach społecznościowych eksponowały złotą kulę przez okres 2–3 tygodni. Dodatkowym ambientowym elementem kampanii był również tramwaj oklejony złotą folią, który mieszkańcy mogli podziwiać w drugiej połowie lipca na ulicach Gdańska. Tramwaj spotkał się z tak dobrym przyjęciem mieszkańców, że zorganizowano w mediach społecznościowych i kilka konkursów w ramach których Internauci przysyłali zdjęcia zrobione pojazdowi. Dodatkowo pojawienie się złotego tramwaju spowodowało dość duże zaciekawienie mediów lokalnych, co z kolei zaowocowało serią publikacji prasowych.

Drugim etapem kampanii była przygotowana kampania wyjaśniająca. Pomysł całej kampanii został oparty na ekspozycji elementu kuli wziętej wprost z obrazu Memlinga, na której spoczywają stopy Chrystusa. Kula jest niemym symbolem absolutu, który zstąpił na ziemię i pojawia się w naszej codzienności. W ramach kampanii wyjaśniającej przygotowany wcześniej model kuli wykorzystany pod- czas działań teaserowych został przeniesiony oraz wkomponowany w zdjęcia różnych miejsc w Trójmieście. Dzięki temu stworzyliśmy konkretne visuale, na których został oparty cały przekaz wykorzystywany w kampaniach outdoorowych oraz pełnej sferze komunikacji, której głównym zadaniem jest budowanie skojarzenia z obrazem Hansa Memlinga.

DLACZEGO ZŁOTA KULA?
1. Kula, na której spoczywają stopy Jezusa Chrystusa, symbolizuje Wszechświat. Gest stóp Jezusa opartych na kuli symbolizuje zaś jego panowanie nad światem i losem człowieka.
2. Kula symbolizuje wszechświat w jego geometrycznej doskonałości. W ujęciu neoplatońskim we wszechświecie najważniejsze są następujące bryły: kula, sześcian, stożek, 12 sześcian foremny, 24 sześcian foremny. Z nich to kula jest najważniejsza, bo w niej mieszą się pozostałe bryły.
3. Kolor złoty w średniowieczu złoto oznacza niebiańskość. Świat aniołów jest symbolem duchowego oświecenia. Symbolizuje naukę Chrystusa.

Aby nadać większej tożsamości całemu przedsięwzięciu oraz zadbać o jak największą rozpoznawalność komunikatu, przygotowaliśmy znak/logo „SĄD OSTATECZNY” eksponowany na wszelkich visualach. Dodatkowo powstała również seria ikon/infografik przenoszących wybrane elementy obrazu na grunt współczesnego języka komunikacji. Zabieg ten powoduje łatwe i przystępne przenoszenie wypracowanych elementów nowoczesnej komunikacji na wszelkie dostępne pola eksploatacji: teczki, kubki, torby, koszulki, bilety, wizytówki, gadżety etc. Dodatkowo już w ramach kampanii wyjaśniającej logo pojawiło się na złotym tramwaju, aby wyjaśnić całość konceptu akcji ambientowej i uspójnić przekaz.


TOFU Studio założyliśmy w 2010 roku. Specjalizujemy się w profesjonalnym budowaniu spójnego wizerunku marki, strategiach komunikacji, niestandardowych i dedykowanych materiałach BTL oraz motion graphics. W naszych realizacjach bazujemy na doświadczeniu i sprawdzonym zespole. Oferujemy nieszablonowe rozwiązania łączące w sobie różne technologie produkcyjne. Nasze projekty wyróżnia swobodne przenikanie się środków wyrazu charakterystycznych dla projektowania 2D, 3D oraz animacji i produkcji filmowych. Nagrody: * RED DOT | Brands & Communication | 2019 * Design Award | GOLDEN PIN | 2019 | TW * Silver | European Design Awards | 2019 * Bronze | European Design Awards | 2019 * Bronze | European Design Awards | 2019 * Grand Prix | FilmAT Festival | 2019 | PL * Winner | DNA Paris Awards | 2019 | FR * Winner | DNA Paris Awards | 2019 | FR * Main Award | PGDAwards | 2019 | PL * Honorable Mention | PGDAwards | 2019 | PL * Silver | KTR | 2019 | PL * Nominee | KTR | 2019 | PL * 1 Prize | Charity Calendar | ZoomArt | 2019 | PL * 2 Prize | Wall Calendar | ZoomArt | 2019 | PL * 2 Prize | Notebook | ZoomArt | 2019 | PL * Shortlist | The ONE SHOW | 2019 | US * Special | GERMAN DESIGN AWARD 2019 | GER * Special | GERMAN DESIGN AWARD 2019 | GER * Excellence | HGDA: Film | 2018 | HKG * Excellence | HGDA: CI | 2018 | HKG * Silver | IVIA | 2018 | UK * Nominee | PROJEKT ROKU: Grand Prix | 2018 | PL * Nominee | PROJEKT ROKU: Forma | 2018 | PL * Silver | JBA 2018 | 2018 | AUT * Bronze | JBA 2018 | 2018 | AUT * Best in Show | CIDAwards | 2018 | US * Platinium | CIDAwards | 2018 | US * Design Award | GOLDEN PIN | 2018 | TW * Award of the City of Gdańsk | Culture | 2018 | PL * Honorable Mention | PGDAwards | 2018 | PL * Honorable Mention | PGDAwards | 2018 | PL * Silver | KTR | 2018 | PL * Nominee | KTR | 2018 | PL * Silver | IDA Awards | 2018 | US * Honorable Mention: IDA Awards | 2018 | US * Nominee | GERMAN DESIGN AWARDS | 2018 * Nominee | GERMAN DESIGN AWARDS | 2018 * RED DOT | Communication Design | 2017 * Merit Award | HOW Design Awards | 2017 | US * 2 Prize | Campaign | Visible Museum | 2017 | PL * 3 Prize | Branding | Visible Museum | 2017 | PL * Nominee | Good Design Contest | 2017 | PL * Bronze | KTR | Klub Twórców Reklamy | 2017 | PL * Finalist | European Design Awards | 2017 * Silver | IDA Awards | 2017 | US * 1 Prize | Calendar | ZoomArt | 2017 | PL * 1 Prize | Charity Calendar | ZoomArt | 2017 | PL * 2 Prize | Quality | ZoomArt | 2017 | PL * 2 Prize | Illustration | ZoomArt | 2017 | PL * Silver | CIDAwards | 2016 | US * Gold | IDA Awards | 2016 | US * 2 Prize | Charity Calendar: ZoomArt | 2016 | PL * Grand Prix | ZoomArt | 2016 | PL * 1 Prize | Charity Calendar | ZoomArt | 2015 | PL * Audience Award | Vidical | 2013 | PL * Silver | Vidical | 2013 | PL * Audience Award | Vidical | 2012 | PL * Honorable Mention | Vidical | 2012 | PL * Grand Prix | Vidical | 2012 | PL Publikacje: * NOVUM MAGAZINE: World Of Graphic Design 05/2015 / Niemcy * CREATIVE PACKAGINGS STRUCTURES / SendPoints / Chiny * Ogólnopolskie Wystawy Znaków Graficznych / Karakter / Polska



^ Wróć na górę