"Sąd Ostateczny" Hansa Memlinga / kampania
Głównym założeniem kampanii było stworzenie uniwersalnego i nowoczesnego języka współczesnej komunikacji marketingowej, który promowałby obraz Hansa Memlinga „Sąd Ostateczny”. W niebanalny i bardzo przystępny sposób chcieliśmy się odwołać w przygotowanej koncepcie tyle do samego obrazu, co jego duchowości i ponadczasowości. Zadanie było też o tyle trudne, że grupą docelową działań mieliby być głównie ludzie młodzi, których interesuje sfera kultury
i sztuki.
Aby wzmocnić pełen przekaz, kampania została podzielona na dwie części: część teaserową (wzbudzającą zainteresowanie, zaciekawiającą) oraz część wyjaśniającą.
W ramach kampanii teaserowej zostały przygotowane projekty graficzne ze złotą kulą wygenero- waną w 3D (w formie przestrzennej), wyeksponowaną na czerwieni z logo MNG, która była głów- nym motywem przewodnim całości komunikatu teaserowego. Plakaty, citylighty, plakaty
na słupach, a także profile w mediach społecznościowych eksponowały złotą kulę przez okres 2–3 tygodni.
Dodatkowym ambientowym elementem kampanii był również tramwaj oklejony złotą folią, który mieszkańcy mogli podziwiać w drugiej połowie lipca na ulicach Gdańska. Tramwaj spotkał
się z tak dobrym przyjęciem mieszkańców, że zorganizowano w mediach społecznościowych
i kilka konkursów w ramach których Internauci przysyłali zdjęcia zrobione pojazdowi. Dodatkowo pojawienie się złotego tramwaju spowodowało dość duże zaciekawienie mediów lokalnych,
co z kolei zaowocowało serią publikacji prasowych.
Drugim etapem kampanii była przygotowana kampania wyjaśniająca.
Pomysł całej kampanii został oparty na ekspozycji elementu kuli wziętej wprost z obrazu Memlinga, na której spoczywają stopy Chrystusa. Kula jest niemym symbolem absolutu, który zstąpił na ziemię i pojawia się w naszej codzienności.
W ramach kampanii wyjaśniającej przygotowany wcześniej model kuli wykorzystany pod-
czas działań teaserowych został przeniesiony oraz wkomponowany w zdjęcia różnych miejsc
w Trójmieście. Dzięki temu stworzyliśmy konkretne visuale, na których został oparty cały przekaz wykorzystywany w kampaniach outdoorowych oraz pełnej sferze komunikacji, której głównym zadaniem jest budowanie skojarzenia z obrazem Hansa Memlinga.
DLACZEGO ZŁOTA KULA?
1. Kula, na której spoczywają stopy Jezusa Chrystusa, symbolizuje Wszechświat. Gest stóp Jezusa opartych na kuli symbolizuje zaś jego panowanie nad światem i losem człowieka.
2. Kula symbolizuje wszechświat w jego geometrycznej doskonałości.
W ujęciu neoplatońskim we wszechświecie najważniejsze są następujące bryły: kula, sześcian, stożek, 12 sześcian foremny, 24 sześcian foremny.
Z nich to kula jest najważniejsza, bo w niej mieszą się pozostałe bryły.
3. Kolor złoty w średniowieczu złoto oznacza niebiańskość.
Świat aniołów jest symbolem duchowego oświecenia. Symbolizuje naukę Chrystusa.
Aby nadać większej tożsamości całemu przedsięwzięciu oraz zadbać o jak największą rozpoznawalność komunikatu, przygotowaliśmy znak/logo „SĄD OSTATECZNY” eksponowany
na wszelkich visualach. Dodatkowo powstała również seria ikon/infografik przenoszących wybrane elementy obrazu na grunt współczesnego języka komunikacji. Zabieg ten powoduje łatwe i przystępne przenoszenie wypracowanych elementów nowoczesnej komunikacji na wszelkie dostępne pola eksploatacji: teczki, kubki, torby, koszulki, bilety, wizytówki, gadżety etc.
Dodatkowo już w ramach kampanii wyjaśniającej logo pojawiło się na złotym tramwaju, aby wyjaśnić całość konceptu akcji ambientowej i uspójnić przekaz.
Jesteśmy wielokrotnie nagradzanym, multidyscyplinarnym studiem projektowym, specjalizującym się w komunikacji wizualnej. Wierzymy w projekty, które poruszają emocje, mają ciekawą ideę i przede wszystkim spełniają swoje strategiczne cele.