znajdź projektanta

Short Waves 2021

Historia identyfikacji wizualnej festiwalu Short Waves to historia promocji niełatwego programu, w większym stopniu stawiającego wyzwania odbiorcom, niż starającego się go tanio zauroczyć. Pytanie zadawane z roku na rok brzmiało: jak przyciągnąć szeroką widownię osób na codzień przyzwyczajonych do niewymagających treści, jednocześnie zachowując charakter. Wyznaczyło ono wyzwanie dla organizatorów i projektantów identyfikacji, jakim było ciągłe balansowanie między wykorzystaniem kodów wizualnych charakterystycznych dla kultury popularnej z jednoczesną brutalnością i bezkompromisowością należną filmom pokazywanym w ramach Festiwalu.
Po raz pierwszy w 12-letniej historii Festiwalu powstał system, który jasno prowadził uczestników przez zawiłości bogatego programu, jednocześnie utrzymując ich zainteresowanie.
Wg. Stroer Media Identyfikacja na nośnikach w Poznaniu mogła osiągać widownię dobową do 20 000 osób. Wyjście z festiwalem do platformy online i social mediów w czasach pandemicznych pokazało identyfikację światu. Udział wzięło ponad 8000 uczestników w Poznaniu i Online.
Odpowiedziała na formę hybrydową festiwalu, swoim dojrzałym stylem doskonale wpasowała się w oczekiwania i gust widzów. Elastyczny system pozwolił spójnie dopasować liczne elementy do różnorodnych działań festiwalowych - pokazów, warsztatów, wydarzeń offline i online. Identyfikacja nie umarła wraz z edycją wydarzenia, zidentyfikowała je i jest dalej wykorzystywana i rozwijana na bazie stworzonego systemu. Wydarzenia w trakcie i po festiwalu dochodzą wyrazy uznania z Polski i świata, dzięki nowej oprawie festiwal wybrzmiał na tle innych; wniosła do ogólnoświatowego środowiska festiwali filmów krótkometrażowych świeżość i nowe spojrzenie.


Jesteśmy studiem brandingowym. Pracujemy w wielu różnych obszarach komunikacji wizualnej: od identyfikacji, przez animację, po projekty webowe i aplikacji mobilnych.



^ Wróć na górę