znajdź projektanta

„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” – AMS i Samsung ogłaszają 25. konkurs Galerii Plakatu AMS

15 / 10


12 / 11 / 2024



Rozpoczyna się jubileuszowa edycja Galerii Plakatu AMS, najważniejszego konkursu na plakat w Polsce, wzbogacona o kategorię dodatkową – motion. Konkurs, który od dwóch dekad niezmiennie angażuje i skłania do refleksji nad istotnymi kwestiami społecznymi, tym razem stawia pytanie, co to znaczy być twórcą cyfrowym we współczesnym świecie. Partnerem głównym 25. edycji jest dywizja Memory firmy Samsung. 

Zadaniem uczestników jest zastanowienie się nad wyzwaniami, możliwościami i granicami, jakie niesie ze sobą rewolucja cyfrowa oraz zaprojektowanie plakatu ilustrującego ten fenomen. W tej edycji, oprócz klasycznej formy plakatu, organizatorzy wprowadzili odrębną kategorię – motion, czyli 10-sekundową animację. Uczestnicy i uczestniczki mogą nadsyłać prace interpretujące główne hasło tegorocznej odsłony konkursu do 12 listopada 2024 r. Na zwycięzców czekają nagrody pieniężne oraz zestawy składające się z produktów marki Samsung. Wybrane prace będą prezentowane przez cały rok na nośnikach AMS.

  W Galerii Plakatu AMS już po raz 25. stawiamy pytanie. Tym razem zachęcamy do refleksji nad tym, co to znaczy być twórcą cyfrowym we współczesnym świecie – mówi Grażyna Gołębiowska, dyrektorka pionu marketingu i sprzedaży, członkini zarządu AMS. – Nasz konkurs od dwudziestu lat właśnie temu służy – zadaje pytania i zachęca do poszukiwania odpowiedzi, których wyrazem są plakaty – dodaje.

Partnerem głównym 25. edycji konkursu Galerii Plakatu AMS jest Samsung, który przyzna nagrodę specjalną dla autorki lub autora pracy, która w najpełniejszy sposób odpowie na pytanie, co to znaczy być twórcą cyfrowym we współczesnym świecie. Praca powinna odzwierciedlać rolę, jaką technologia odgrywa w codziennym życiu twórców – zarówno profesjonalnych, jak i amatorów.

– W erze cyfrowej kreatywność nie zna granic, a dostęp do zaawansowanych technologii umożliwia każdemu twórcy wyrażenie siebie w pełni. Produkty Samsung wspierają nie tylko profesjonalnych artystów, ale każdego z nas, którzy dzięki innowacjom możemy realizować swoje wizje na niewyobrażalnym do niedawna poziomie – mówi Agata Woźniak, marketing manager w dywizji Memory firmy Samsung – To nie narzędzia definiują twórcę, lecz jego pasja, a my jesteśmy dumni, że możemy być częścią tej cyfrowej rewolucji – dodaje.

Konkurs Galerii Plakatu AMS ma charakter otwarty. Prace można składać do 12 listopada 2024 r., wgrywając je na platformę galeriaplakatu.ams.com.pl.

Werdykt jury poznamy do 12 grudnia 2024 r., a zwycięskie prace będzie można oglądać na citylightach AMS w całej Polsce w 2025 r. 

Wyboru laureatów/laureatek dokona jury w składzie:

  • Małgorzata Augustyniak, doradczyni zarządu ds. CSR w AMS; 
  • Natalia Borawska, Creative Director VML;
  • Maciej Buszewicz, artysta grafik, profesor ASP w Warszawie;
  • Anna Frydrych, artystka, projektantka graficzna, aktywistka, absolwentka UW i ASP w Warszawie, laureatka konkursów i przeglądów graficznych;
  • Janusz Górski, artysta grafik, profesor ASP w Gdańsku, kurator Galerii Plakatu AMS;
  • Krzysztof Jarzębski, Well Done Kris, Art Director, ilustrator, content creator;
  • Maciej Kamiński, dyrektor dywizji Memory w Samsung w Polsce i regionie CEE;
  • Aleksander Małachowski, Hashtagalek, fotograf architektury, magister sztuki, współtwórca kursu fotografii ProjektFotografia.pl, autor słynnej pracy "Polska Gościnność";
  • Filip Tofil, artysta grafik, Creative Director Syfon Studio, członek STGU.

Nadzór nad prawidłowym przebiegiem konkursu sprawuje audytor konkursu EY Polska. Partnerem głównym 25. edycji jest firma Samsung, partnerem wspierającym Green Parrot, partnerem merytorycznym – Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej. Dodatkowo, partnerem projektu zostało Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, a patronami medialnymi – Gazeta.pl, Wyborcza.pl, Radio TOK FM, Chilizet, sieć kin Helios, Grupa Agora oraz Press.

Informacje o konkursie i pełny tekst regulaminu znajdują się na stronie internetowej:

https://galeriaplakatu.ams.com.pl/.

***

Galeria Plakatu AMS powstała w kwietniu 2004 roku. Jest projektem non-profit, którego celem jest rozbudzenie społecznego zainteresowania reklamą zewnętrzną, promowanie polskiego, dobrze zaprojektowanego plakatu oraz zbliżenie środowisk reklamowego i akademickiego. Głównym punktem projektu są otwarte konkursy na plakat o tematyce społecznej i kulturalnej. Biorą w nich udział przede wszystkim studenci szkół artystycznych oraz młodzi graficy-projektanci. Co roku na konkurs napływa kilkaset prac – jest to prawdopodobnie największy konkurs dla młodych grafików w Polsce. Prace laureatów są eksponowane w ogólnopolskich kampaniach na nośnikach reklamowych typu citylight (gabloty wiat przystankowych) należących do AMS. Wybrani uczestnicy odbyli staże w czołowych polskich agencjach reklamowych, część z nich rozpoczęła tam pracę.

Jak dotąd odbyły się dwadzieścia cztery edycje konkursu: 

  • Zapraszamy do... – promocja miast i regionów Polski
  • Popatrz w chmury, zostaw mury! – walka z wandalizmem 
  • Bądź mądry – czytaj prasę – promocja czytelnictwa prasy 
  • Wszyscy jedziemy na jednym wózku – uświadomienie nierównego statusu niepełnosprawnych 
  • 20. Międzynarodowe Biennale Plakatu – plakat reklamujący Biennale Plakatu 
  • Zostaw samochód – daj odetchnąć miastu – promocja komunikacji miejskiej 
  • Sieć = alienacja lub sieć = wspólnota – społeczna rola internetu 
  • Myśl rowerowo! – promocja roweru jako środka komunikacji w miastach 
  • Fryderyku! Wróć do Warszawy! – związki Fryderyka Chopina z Warszawą 
  • Skłodowska-Curie była kobietą – wspieranie starań kobiet o równouprawnienie 
  • Dzisiaj Polska! – promocja Polski podczas prezydencji w Unii Europejskiej 
  • Miłość nie cukierki – najlepiej w rodzinie – jeśli nie biologicznej, to w zastępczej
  • Przemoc. Twoja sprawa – wezwanie do reagowania na przemoc
  • Tacy jesteśmy. Polacy 1989–2014 – autoportret Polaków roku 2014
  • Przestrzeń wspólna – przestrzeń niczyja? – dyskusja na temat przestrzeni publicznej
  • Szekspir do nieskończoności – uniwersalność twórczości Szekspira 400 lat po jego śmierci
  • Myślę o Wiśle – promocja Wisły w 2017 roku – Roku Rzeki Wisły
  • Rzeczpospolita = rzecz wspólna – jak rozumiemy dobro wspólne w 100. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości
  • Jedz ostrożnie – promocja zdrowego odżywiania i jego społecznego znaczenia
  • Zwierzę też człowiek – zwrócenie uwagi na prawa zwierząt do godnego życia 
  • Jedenaste: Nie produkuj śmieci – apel o ograniczenie produkcji odpadów 
  • (Nie)bezpieczne pasy – wspólna odpowiedzialność kierowców i pieszych za bezpieczeństwo na przejściach
  • Najważniejszy projekt to TY – aby życie było bogatsze i pełniejsze, trzeba zacząć od rozwijania samego siebie
  • Wygodnie i odpowiedzialnie, czyli jak? – jak żyć odpowiedzialnie i zarazem wygodnie.

Przebieg konkursu jest nadzorowany przez audytora, a nagrodzone prace wyłania niezależne jury.

***

AMS jest liderem reklamy Out-of-Home (OOH) w Polsce, zdobywcą licznych nagród. Działa w obszarze klasycznego i cyfrowego OOH. Od września 2002 r. należy do Grupy Agora. Klientom oferuje skuteczne kampanie z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi na 22,5 tys. powierzchni reklamowych, dysponując jako jedyna firma, systemami nośników z każdego segmentu rynku.

AMS jest liderem w segmencie mebli miejskich – na podstawie kontraktów z największymi gminami w Polsce wyposażył w nie ponad 30 największych polskich miast. Zrealizował pionierskie na polskim rynku inwestycje w zrewitalizowanych obszarach m.in. Chorzowa, Łodzi, Szczecina, Warszawy i Wrocławia. Spółka jest pionierem budowy EKO wiat w Polsce realizowanych w duchu nature based solutions.

AMS znany jest z działań społecznych, m.in. na rzecz integracji osób z niepełnosprawnościami. W 2013 r. spółka powołała do życia Fundację „Akademia Integracji”. W ramach działań zaangażowanych społecznie prowadzi konkurs Galeria Plakatu AMS.

^ Wróć na górę