Poster Play Mikro Fest. Podsumowanie.
W dniach 2-3 października odbył się Poster Play Mikro Fest. W wystawie festiwalowej, którą można było podziwiać na nośnikach AMS, Warexpo Led Space, Jetline More oraz Clear Channel udział wzięli: Amazing Monkeys, Krystian Berlak/Kamil Pietrzak, Crea, Patryk Hardziej, Jakub Pionty Jezierski, Kosma Masny, Noviki, Lunapark, Piloci Studio, Podpunkt/Superskrypt, Maciej Połczyński (Laïc: Type Foundry), Maciej Rogało, Radosław Sadlik (Radość Agency), SETTERS, Alex Slobzheninov, Jakub Hakobo Stępień, Beata Barrakuz Śliwińska, Studio Uniforma, Marc Urtasun, WeTrzech, Martyna Wędzicka-Obuchowicz, Jakub Wróblewski (Inexistens), Marcin Wysocki.
Wernisaż wystawy miał miejsce 2 października na poziomie -1 stacji metra Świętokrzyska na nośnikach Warexpo LED Space, zaś następnego dnia odbyło się oprowadzanie kuratorskie ścieżką wyświetlanych prac. Wydarzenia były okazją spotkania się twórców, osób interesujących się reklamą, firm oferujących nośniki out of home oraz tych podążających za zmianami w projektowaniu graficznym i chcącymi być up-to-date. A to dlatego, że...
W ramach projektu odbyła się także dyskusja online wykorzystująca format CatchUp, dobrze znany naszym odbiorcom. W trakcie dyskusji, w której udział wzięli Jakub Koźniewski (PanGenerator), Olena Pianovska, Jakub Wróblewski (Inexsistens) i Filip Tofil zastanawialiśmy się, w jaki sposób technologia determinuje dziś proces projektowy, jak zmienia myślenie o projektowaniu i jak widzimy przyszłość osób projektujących dziś komunikaty wizualne. Mimo wielu dygresji mamy poczucie, że udało się jakoś ten temat przybliżyć i okiełznać na tyle, aby przestał przerażać. Kolejne wydarzenie związane z Poster Play Mikro Fest już wkrótce.
Festiwalowi towarzyszył międzynarodowy konkurs na plakat animowany – spośród nadesłanych video wyłoniono zwycięzców, których prace także zostały włączone w wystawę festiwalową. Więcej informacji o konkursie pod linkiem:
link
Wystawa Poster Play jest „testem wytrzymałości” dla nośników out of home. W projekcie nastawialiśmy się na eksperyment, zabawę ilustracją i typografią, poszukiwanie języków wizualnych, które będą trendy za rok, albo za kilka lat. Chcieliśmy zobaczyć unikalne podejście do tworzenia z wykorzystaniem jakości wizualnych, wektora czasu oraz kontekstu estetyki reklamowej ostatnich 30 lat. W ramach Poster Play przyjrzeliśmy się przemianom w obrębie projektowania komunikacji wizualnej, zbadaliśmy kierunki rozwoju i narzędzia z warsztatu współczesnego projektanta. Projekt ma także wyraz etyczny, powstał z nadzieją stworzenie przestrzeni do dojrzałej dyskusji na temat przyszłości reklamy w przestrzeni publicznej. Dyskusji, w której swoje racje będą mogły przedstawić wszystkie strony zainteresowane tym tematem.
Animacje nadesłane przez artystów były wyświetlane na nośnikach naszych partnerów, firm udostępniających przestrzeń reklamową out of home. Dziękujemy za współpracę partnerom z: AMS, JetLine, Warexpo, Clear Channel oraz naszemu partnerowi technologicznemu, Samsungowi oraz Syfon Studio za kwestie merytoryczne, design identyfikacji i koordynację.
Dzięki za udział i zainteresowanie! Niedługo kolejne wydarzenia od Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej!!!
Poster Play Mikro Fest jest częścią
Organizatorzy / organizers:
STGU
OOHlife.org
Partnert technologiczny / Technological partner:
Samsung
Partnerzy / Partners:
Syfon Studio
AMS
Jetline
Warexpo
Finansowanie / Funding:
Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury,
Dziedzictwa Narodowego i Sportu w ramach programu
Narodowego Centrum Kultury „Kultura – Interwencje 2021”