Konkurs na Identyfikację dla Muzeum Fotografii w Krakowie – etap I
10 / 12
11 / 01 / 2019
Konkurs na identyfikację wizualną dla Muzeum Fotografii w Krakowie
STGU zaprasza do wzięcia udziału w dwuetapowym konkursie
na wykonanie identyfikacji dla Muzeum Historii Fotografii.
Ważne informacje w pigułce:Ogłoszenie konkursu: 11.12.2018
Termin nadsyłania portfolio – 10.01.2019
Portfolio wysyłamy pod adres email: mhf@stgu.pl
Osoba odpowiedzialna za konkurs: Lena Mitkowa, Członkini Zarządu STGU, kontakt: board@stgu.pl - koniecznie w temacie prosimy o wskazanie tematu zapytania(KONKURS MHF / pytanie)
W ramach współpracy, STGU wspiera MHF przy organizacji konkursu oraz będzie wsparciem merytorycznym przy wyborze wykonawcy.
Muzeum Fotografii w Krakowie ogłasza konkurs na projekt identyfikacji wizualnej i informacyjnej wraz z logotypem Muzeum, które staną się oficjalnym elementem identyfikacji graficznej tej instytucji.
Celem Konkursu jest zaprojektowanie nowego znaku graficznego (logo) oraz materiałów graficznych, które nawiązywać będą do działalności Muzeum oraz spójnie identyfikować wszystkie oddziały Muzeum, biorąc pod uwagę ich specyfikę. Konkurs na projekt identyfikacji wizualnej i informacyjnej Muzeum Fotografii w Krakowie ma wyłonić identyfikację wizualną najlepiej komunikującą markę i wartości jakimi kieruje się Muzeum w swojej działalności. Na podstawie wybranego projektu logotypu, laureat zostanie poproszony o stworzenie pozostałych elementów identyfikacji wizualnej.
Materiały
- Regulamin i 3 załączniki (w tym Wymogi/Brief, Zakres, Wytyczne do punktacji przez jury)
- Umowa z Twórcą (zwycięzcą konkursu) i załącznik (Zakres zlecenia, harmonogram)
UMOWA
Konkurs jest dwuetapowy:
ETAP 1 – projektanci składają portfolio
ETAP 2 –wybrani 3 projektanci przygotowują odpłatnie zadanie konkursowe
Po pierwszym etapie przewidziany jest czas na dodatkowe pytania (debriefing) i videochat, w którym odpowiemy na wszystkie wątpliwości.
Po wyborze 3 projektantów / studiów projektowych, chcielibyśmy otrzymać prezentację, która pozwoli jury na wybranie odpowiedniego projektanta / studia do zrealizowania dalszego projektu.
Tło dla przeprowadzenia procesu
Decyzja o zmianie logotypu i systemu identyfikacji wizualnej Muzeum podyktowana jest chęcią zachowania spójności między wizerunkiem a charakterem naszej instytucji. Spektakularna ewolucja instytucji oraz dynamika zmian, jakim w ostatnich dwóch latach poddawane jest Muzeum, stwarzają konieczność uaktualnienia bieżącego wizerunku, swoistego przedstawienia się swoim odbiorcom na nowo, tak aby zyskali oni pełen obraz korzystnych zmian, jakie zaszły i nadal będą prowadzone w obrębie naszej instytucji. Obecnie funkcjonujący logotyp powstał kilka lat przed wypracowaniem nowej wizji i strategii Muzeum, nie mógł więc uwzględniać ważnych obszarów jego działalności, takich jak: koncentracja na rozwoju nowoczesnego, spójnego programu dla publiczności, rozwój naszej kolekcji, budowanie nowej sieci kontaktów czy szeroko rozumianej edukacji. Na obecnym etapie naszej działalności aktualny logotyp oraz system identyfikacji wizualnej Muzeum stał się więc nieadekwatny względem potrzeb oraz konieczności rozwijania koncepcji muzeum przez najbliższe lata.
Ponadto zależy nam na zwiększeniu potencjału istniejącej marki Muzeum Fotografii w Krakowie, przy pełnym zachowaniu jej tradycyjnych zalet. Chcemy położyć nacisk na pogłębianie relacji z obecnymi odbiorcami i przyciągnięcie nowych odbiorców, dzięki stale rozszerzanej i uatrakcyjnianej ofercie edukacyjno-kulturalnej. Niemniej istotnym elementem jest tu położenie akcentu i podkreślenie zachodzących w obrębie instytucji zmian, które logotyp powinien jasno i wyraźnie sygnalizować.
Ponadto zależy nam na zwiększeniu potencjału istniejącej marki Muzeum Fotografii w Krakowie, przy pełnym zachowaniu jej tradycyjnych zalet. Chcemy położyć nacisk na pogłębianie relacji z obecnymi odbiorcami i przyciągnięcie nowych odbiorców, dzięki stale rozszerzanej i uatrakcyjnianej ofercie edukacyjno-kulturalnej. Niemniej istotnym elementem jest tu położenie akcentu i podkreślenie zachodzących w obrębie instytucji zmian, które logotyp powinien jasno i wyraźnie sygnalizować.
Cel konkursu
- Projekt znaku słowno-graficznego (logotypu) Muzeum Fotografii w Krakowie powinien jednoznacznie kojarzyć się z tą instytucją i oddawać jej unikatowy charakter. Powinien nawiązywać zarówno do 30-letniej tradycji instytucji, ale jednocześnie oddawać jej nowoczesny i profesjonalny charakter. Powinien być znakiem oryginalnym, łatwym do zapamiętania, czytelnym i funkcjonalnym, usprawniającym komunikację, estetycznym, występować samodzielnie oraz w połączeniu z nazwą – Muzeum Fotografii w Krakowie.
- Ważne jest uwzględnienie zmiany w obrębie nazwy instytucji: z Muzeum Historii Fotografii im. Walerego Rzewuskiego w Krakowie (skrót: MHF) na Muzeum Fotografii w Krakowie (która nie kładzie akcentu na aspekt historyczny). „MHF” funkcjonujący dotychczas jako skrót m.in. w adresie strony internetowej oraz nazwa w przekazie potocznym musi zostać zastąpiony nowym atrakcyjnym i czytelnym skrótem, pochodzącym bezpośrednio od nazwy polskiej, lub też funkcjonującym samodzielnie (np. skrót ''MOCAK'' pochodzi od angielskiego tłumaczenia nazwy Museum of Contemporary Art Kraków).
- Logotyp i identyfikacja wizualna Muzeum powinny umożliwiać jego łatwą reprodukcję na różnych nośnikach i za pomocą różnych technik (druk, grawerowanie itp.), by pozostało ono czytelne niezależnie od wielkości formatu.
- Istotnym celem jest podkreślenie wyjątkowości instytucji (pierwsze i jedyne muzeum fotografii w Polsce), jej przewagi konkurencyjnej (obejmuje zasięgiem nie tylko fotografię, ale też inne dziedziny sztuki; skupia się nie tylko na tradycji historycznej, ale również wskazuje kierunki współczesnej sztuki)
Wybrany logotyp będzie przeznaczony w szczególności do celów:
promocyjnych
identyfikacyjnych
reprezentacyjnych
korespondencyjnych
Logotyp będzie wykorzystywany w związku z działalnością statutową Muzeum, a w szczególności umieszczony będzie na:
plakatach
ulotkach i innych drukach promocyjnych
nośnikach elektronicznych i w Internecie
nośnikach reklamy zewnętrznej
gadżetach promocyjno-reklamowych i okolicznościowych
wyremontowanych obiektach (siedzibach) Muzeum Fotografii w Krakowie
papierze firmowym i innych akcydensach poligraficznych
ogłoszeniach prasowych i spotach telewizyjnych
Projekt powinien zawierać wersję podstawową oraz uproszczoną Logotypu Muzeum Fotografii w Krakowie. Do projektu Logotypu załączony powinien być opis idei i pomysłu stojącego za daną propozycją znaku graficznego.
Zakres II etap
1) proponowany logotyp Muzeum Fotografii2) wdrożenie identyfikacji / KV na przykładzie wizytówki
3) wdrożenie identyfikacji / KV na przykładzie plakatu wydarzenia
Etap ten jest odpłatny, dla wybranych w I etapie przez jury projektantów / studiów graficznych. Wynagrodzenie wynosi 1 500 zł netto.
Zakres dla zwycięzcy
Logo
- znak Muzeum Fotografii w Krakowie – pełen znak
- znak Muzeum Fotografii w Krakowie – znak skrócony wraz z propozycją zapisu
- główny znak – proporcja znaku podstawowego i derywatów (odpowiednio dla danych lokalizacji Muzeum)
- rozpisanie na siatce
- dobranie kroju pisma i zastępczego kroju pisma z odpowiedniej rodziny (Google Fonts / Zestaw dostępny w Microsoft / Typekit) – kompleksowe doradztwo dotyczące fontów i ich użycia i licencjonowania
- przygotowanie formatów plików: EPS / PNG / PDF / SVG w wersji pełnej, skróconej, pionowej i poziomej; odpowiednie opisanie zastosowania poszczególnych typów plików przy rozwiązaniach technologicznych / produkcyjnych
- przygotowanie w każdym z formatów plików wersji kolorystycznej (RGB / CMYK / Pantone), monochromatycznej i achromatycznej wraz z opisem ich zastosowania przy konkretnych produkcjach
- przygotowanie brandbooka dla logotypu, określającego wszystkie powyższe wytyczne jak i właściwe i niewłaściwe sposoby użycia znaku
Podstawowe materiały marki
- wizytówka; w tym: wybór papieru i techniki druku oraz przekazanie plików w taki sposób, aby następne dodruki odbywały się możliwie jak najbardziej sprawnie
- papier firmowy – zdefiniowany Word / forma cyfrowa – wskazanie na odpowiednie użycie zdefiniowanego dokumentu (strona tytułowa, strony kolejne, style akapitowe i style znakowe)
- teczka – zdefiniowanie papieru / materiału i sposobu wykonania, wybranie techniki druku / zdefiniowanie koniecznych nakładów oraz poziomu budżetu
- szablon Powerpoint – zdefiniowanie liczby slajdów wzorcowych i ich dalszego użycia
- stopka mailowa
- zebranie wszystkich materiałów w jeden podręcznik i przekazanie plików
Gadżety marki
- identyfikator
- brzegowe informacje o znakowaniu na gadżecie
Key visual
sposób, w jaki przygotowywane będą layouty (poszerzone spektrum postrzegania marki) na podstawie wzoru plakatu:wzór plakatu – przykład plakatu, proporcje, sposób przygotowywania kolejnych materiałów, idea dla przygotowania plakatu, rozmieszczenie informacji, metoda produkcji
Przewidziane wynagrodzenie za tę część prac: 2500 zł netto.
Znakowanie przestrzeni
Na etapie rebrandingu znakowanie przestrzeni traktujemy skrótowo, nie planując daleko idących rozwiązań. Tym niemniej, należy uwzględnić:- przygotowanie podstawowego key visuala i podstawy do znakowania: kolorystyka, liternictwo, proporcje, sposób wykonania
- przygotowanie podstawowych elementów znakowania: tablicy informacyjnej, znaku kierunkowego, zapisu numeru sali
Wytyczne dla strony WWW
Strona internetowa będzie budowana przez zewnętrzny zespół. Od twórcy identyfikacji wizualnej oczekujemy przygotowania wytycznych do zbudowania strony WWW (częściowo ujętych w brandbooku) oraz odbioru projektu i zweryfikowaniu jego zgodności z identyfikacjąPrzewidziane wynagrodzenie za tę część prac: 1500 zł netto.
Wynagrodzenie za całość prac: 23 677,50 zł brutto.