znajdź projektanta

Branding sensoryczny

13 / 03


13 / 03 / 2015

Sense branding

Gdańsk

Czym jest sense branding?

Marka to coś, co czujemy. Aby odnieść sukces na rynku przesyconym mnogością brandów, marka musi być marką holistyczną. Jej główne przesłanie ma łączyć się w spójną całość z wrażeniami płynącymi ze zmysłów. Dlaczego? Ponieważ dotykając zmysłów, jednocześnie dotykamy emocji. Sprawiamy, że obcowanie z naszą marką staje się źródłem przyjemności. A przyjemność ma to do siebie, że lubimy ją powtarzać…

Sense branding to idea opierająca strategię budowania marki o naukową wiedzę o zmysłach. Węch, wzrok, smak, słuch i dotyk stają się kanałami, z pomocą których brand komunikuje się z odbiorcą. Sense branding to projektowanie marki tak, aby klient mógł odczuwać ją całym sobą.

Dlaczego sense branding?

W świecie zdominowanym przez informacje słowa zaczęły tracić swoją wartość. Klienci nie wierzą już markom na słowo – chcą poczuć ich wartość. Jakość, luksus, niezawodność, innowacyjność, kreatywność – wszystkie treści, które komunikuje marka, może komunikować nie tylko rozumowi, lecz także emocjom i zmysłom.

Właściwie dobrany kolor logotypu zwiększa rozpoznawalność marki o 80%. Odpowiedni zapach sprawia, że wrażenia związane z brandem przywoływane są w sposób niemal bezbłędny nawet po kilku latach od pierwszego kontaktu. 75% emocji wywołuje właśnie zapach. Nie mówmy zatem, czym jest marka. Po prostu pozwólmy to poczuć.

Marta Siembab

Jedyny w Polsce senselier, niezależny ekspert w dziedzinie zmysłu węchu i zjawiska zapachu. Autorka pierwszych niezależnych warsztatów zapachowych, założycielka pracowni sensorycznej Senselier. Konsultant prasy publicystycznej, lifestylowej i branżowej. Jako certyfikowany trener biznesu współpracuje z globalnymi brandami (Dior, Douglas, Sephora, Estēe Lauder, L’Oréal, Procter and Gamble, Unilever), jak również firmami rodzinnymi i start-upami. Ekspert festiwali modowych i konferencji poświęconych designowi (Niewidzialny Dizajn, Gdynia Design Days, Wroclove Design, Dutch Design Week, The Spirit of Poland), aktywna uczestniczka projektów artystycznych i naukowych (Malta Festival, Centrum Nauki Kopernik), dwukrotna prelegentka prestiżowego wydarzenia medialnego TEDx Conference. W zakres jej szerokich kompetencji wchodzą szkolenia, eventy, imprezy, wyjazdy integracyjne, konferencje prasowe, wykłady i warsztaty związane z zapachem. Jest prekursorką w dziedzinie wykorzystania zapachu w projektowaniu przestrzeni. Współtwórca nowatorskiego programu włączenia zapachu do tworzenia tożsamości marek, produktów i usług.

Maciej Kawecki

Właściciel i Creative Director studia brandingu i myśli kreatywnej Brandburg. Zajmuje się tworzeniem szeroko pojętego wizerunku marek. Łączy myślenie strategiczne o marce (Service Design) z grafiką. Współtwórca unikalnej na polskim rynku oferty sense brandingu łączącej tożsamość wizualną marki z jej wymiarem sensorycznym. Współpracuje z Instytutem Adama Mickiewicza w Warszawie w ramach tworzenia i promowania polskiego designu podczas międzynarodowych wystaw takich jak Polish Job, Meet My Project. Prelegent festiwali artystycznych, współautor tożsamości sensorycznej wystaw polskich projektantów (Dutch Design Week, The Spirit of Poland). Autor identyfikacji innowacyjnych start-upów (Wine Coach, e-24 Cloud), niezależnych inicjatyw artystycznych i społecznych, eventów i organizacji (Festiwal Akademii Gitary, Spływacy, Kinokawiarnia Raj), centrów promujących design i działania kreatywne (Concordia Design). Jego znaki regularnie pojawiają się w biblii grafików – Logo Lounge. W swojej pracy buduje multidyscyplinarne zespoły łączące kreatywne kompetencje z różnych obszarów designu. Prowadzi interaktywne warsztaty poświęcone sense brandingowi i visual thinking.


Wydział Architektury i Wzornictwa ASP Gdańsk
13 marca 2015, godz. 14:00 
Audytorium Wielkiej Zbrojowni ASP w Gdańsku 
Wstęp wolny

Więcej informacji

 

^ Wróć na górę