Rekrutacja na nowy kurs Sztuka Projektowania — Strategia otwarta!

Naucz się tworzenia komunikacji marek. Rekrutacja na nowy kurs Sztuka Projektowania — Strategia otwarta!
Sztuka Projektowania — Strategia jest nowym kursem, który ma uczyć tworzenia skutecznych marek i wprowadzania ich w życie. Kurs w trybie stacjonarnym, został stworzony w oparciu o proste założenie “Odłącz się, aby zrozumieć. Zrozum, aby zobaczyć efekty”. Obok Sztuki Projektowania — Design, siostrzanego kursu realizowanego od 2016 r. w obszarze projektowania graficznego na potrzeby marek, organizatorzy tworzą inicjatywę szkoleniową wolną od dyplomów, ale z nastawieniem na wyraźny końcowy produkt edukacji.
Namacalny wytwór, angażujące wyzwanie
Nauczanie jest realizowane przez pryzmat użytecznego i ambitnego wyzwania. Jest nim realizacja pełnej strategii komunikacji marki, która ma być odpowiedzią na rzeczywiste potrzeby biznesowe partnera merytorycznego kursu. W tym roku jest nim popularna marka Kubota. Dzięki współpracy z biznesem, kursanci SP — Strategia będą mieli okazję przełożyć wiedzę w praktykę tworząc markę usługi dla producenta bestsellerowych i kultowych klapek. Zdaniem organizatorów nauka rzadko kiedy stanowi źródło przyjemności. Może być jednak ich zdaniem mocno zjadliwa i angażująca, kiedy towarzyszy jej twórcze napięcie i namacalny wytwór, pełniący rolę szablonu i materiału referencyjnego na długie lata.
Kursanci będą realizować strategię komunikacji marki w oparciu o autentyczne doświadczenie wykładowców - ekspertów w dziedzinie badań odbiorców, pozycjonowania, nazewnictwa, copywritingu, identyfikacji wizualnych i komunikacji. Są nimi:
-
Agnieszka Mróz - projektantka usług, badaczka, właścicielka Service Sandbox, ekspertka w zespole Concordia Design, autorka e-booka "Praktycznie o projektowaniu usług”
-
Bartek Kotowicz - członek zarządu IBRA Instytut Brandingowy, inicjator i współtwórca Przewodnika Brandingowego, obecnie Head of Brand Development w Semcore, wcześniej wieloletni dyrektor zarządzający agencji brandingu strategicznego Engram
-
Konrad Gurdak - namingowiec, strateg, twórca agencji namingowej Syllabuzz.pl, współautor Przewodnika Brandingowego
-
Marcin Cichocki - CEO agencji contentowej Kuźnia Treści, strateg komunikacji, konsultant content marketingowy, autor książek „Zawód: copywriter. Zacznij zarabiać na pisaniu” i „Copywriting sprzedażowy”, gospodarz podcastu “Treściwy Podcast”
-
Patryk Hardziej - projektant, ilustrator, twórca Hardziej Studio, założyciel kursów Sztuka Projektowania i Fundacji Karola Śliwki, pomysłodawca i kurator Drugiej Ogólnopolskiej Wystawy Znaków Graficznych, autor książki m.in. "CPN – Znak, Identyfikacja, Historia"
-
Artur Leśniak - szef marketingu portalu z ogłoszeniami pracy RocketJobs.pl, wcześniej Senior Strategy Planner w agencji 180heartbeats + JUNG v MATT, autor i współautor wielu nagradzanych kampanii reklamowych (KTR, MixxAwards, Effie, Złote Spinacze)
Program zajęć odbiciem procesu tworzenia marek
Kurs ma łączyć w sobie trzy kluczowe wymiary brandingu: strategiczny, kreatywny oraz wdrożeniowy. Sam program zajęć został tak ułożony, aby poszczególne zajęcia pokrywały się z etapami procesu tworzenia marek. Od pomysłu odpowiadającego na potrzeby odbiorców i biznesu, przez komunikację werbalną i wizualną, skończywszy na jej wdrażaniu. Inicjatywa traktuje o projektowaniu, ale dalece wychodzi poza sferę graficzną, co było domeną wcześniejszych kursów. Tym samym kurs nie tylko dla projektantów, ale także dla marketerów, specjalistów PR, strategów, przedsiębiorców, copywriterów, product-ownerów. Także dla osób startujących ze swoją karierą w marketingu. Jednym zdaniem kurs dla osób, które wierzą, że marki to treść. Czyli to o czym mówi, co przekazuje odbiorcy marka oraz co stanowi jej istotę i cel.
Kurs został podzielony na 8 modułów: wprowadzenie do marki i brandingu, otoczenie i diagnoza, budowa założeń strategicznych, język marki – naming, język marki – storytelling i copywriting, identyfikacja wizualna, komunikacja i wdrożenie. Zajęcia pozwolą podnieść słuchaczom kompetencje w zakresie:
-
analizy odbiorców, ich potrzeb, obaw względem produktu/usługi lub firmy
-
przeglądu strategicznego i komunikacyjnego rozwiązań konkurencyjnych i alternatywnych
-
pozycjonowania marek w oparciu o dowolny czynnik (przewagi, ofertę, grupy odbiorców, produkt czy charakter marki)
-
opracowania koncepcji strategicznych marek odpowiadającym na potrzeby odbiorców
-
tworzenia propozycji nazewniczych i storytellingu mówiących za markę
-
kreowania języka wizualnego nadającym markom wyraźnego kształtu
-
wdrażania założeń marek w obszarze komunikacji, kultury oraz biznesu
-
budowania sprzyjącego środowiska do zarządzania marką
Sprzyjający klimat edukacji i kultura zaufania
Organizatorzy szczególną rolę przykładają do sprzyjającego edukacji klimatu. Kurs na miejscu, ale z dala od codzienności, realizowany jest w gościnnych progach Sztuki Wyboru,
w szczególnym otoczeniu - gdańskiego Garnizonu.
Ważnym elementem kursu jest także kultura zaufania i popełniania błędów w nieprzypadkowym towarzystwie, którą organizatorzy budują przez proces rekrutacji i żmudną weryfikację nadesłanych zgłoszeń.
Rekrutacja potrwa do 5 października, natomiast sam kurs realizowany będzie od końca października do stycznia 2023 r.
Formularz zgłoszeniowy dostępny jest na stronie kursu www.szutka-projektowania.pl.
_________________________________________________________________________
Telefon do kontaktu:
Bartek Kotowicz
696-26-36-83