znajdź projektanta

2+3D nr 51


18 / 05

Numer 51 z tematycznym dodatkiem, niewielkimi zmianami i większą objętością. 

2+3D to Kwartalnik projektowy poświęcony grafice użytkowej i wzornictwu przemysłowemu.W numerze 51. wprowadzone zostały niewielkie zmiany. W układzie pomieszane są części poświęcone projektowaniu graficznemu i wzornictwu oraz proponujemy tematyczny dodatek poświęcony, tym razem, tematyce gender. Monika Zawadzka pisze o tym, jak radzą sobie z tym zagadnieniem polskie przedmioty, Agata Szydłowska o dziejach dizajnu widzianych przez pryzmat płci, a Agata Kwiatkowska‑Lubańska o kolorystycznych preferencjach mężczyzn i kobiet. Katarzyna Pawlikowska w rozmowie z Dominikiem Lisikiem odpowiada na pytanie, jakie wnioski płyną z badań pokazujących, że większość decyzji o zakupach podejmują kobiety. Paweł Grobelny przypomni historię dorobku projektantek. W materiale dotyczącym komunikacji wizualnej można zobaczyć pomysł naszych południowych sąsiadów na nowy dom typograficzny Briefcase, który zaoferuje 20 oryginalnych krojów powstałych w Czechach ciągu ostatnich 30 lat, zamieszczamy wywiad z twórcą Studia Otwartego Marcinem Wolnym oraz rozmowę Ewy Sateleckiej z Peterem Biľakiem, April Greiman i Zuzaną Ličko o czasie, przemijaniu, życiowych wyborach i zawodowych pasjach. Historię plakatów psychodelicznych przybliża Nikodem Pręgowski, a o zazębiającej się historii komiksu i filmu nie tylko dla komiksiarzy pisze Michał Chudoliński. Z materiałów poświęconych zagadnieniom wzornictwa przemysłowego można wybrać np. tekst Piotr Hojdy o tym, jak radzą sobie krakowscy projektanci, którzy niedawno opuścili mury uczelni oraz relację Dorota Stępniak z targów w Mediolanie. Jadwiga Rataj pisze o medycznych rozwiązaniach projektowych w obliczu zmian społecznych, a o historii czechosłowackiego wzornictwa, które podbiło EXPO ’58 w Brukseli, przypomina Jan Jeništa. Całość dopełnia felieton Macieja Wysockiego o typowych nazwach polskich firmy projektowych, wybór Bartka Papieża polskich star‑upów oraz prezentacja produktu z plusem, którym w tym numerze jest kolekcja mebli Clapp Piotra Kuchcińskiego.

Projekt okładki: Małgorzata Gurowska
Redaktor naczelna: Czesława Frejlich
Cena 15 zł.
Dostępny w Empikach, sieciach prasowych i wybranych księgarniach oraz w sprzedaży wysyłkowej tutaj.



^ Wróć na górę