Konkurs na motion design
KONKURS MIĘDZYNARODOWY
Zaprojektuj ruch,
eksperymentalny motion design
w przestrzeni publicznej
Zadanie
Zapraszamy Cię do wzięcia udziału w międzynarodowym konkursie organizowanym przez Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej oraz OOHlife.org. W ramach projektu Poster Play prosimy Cię o stworzenie maksymalnie 8-sekundowego wideo przeznaczonego do prezentacji w przestrzeni publicznej na nośnikach LCD. Twoja praca ma stać się częścią wystawy poszukującej nowej estetyki reklamy. Zależy nam, aby projekt Poster Play stał się placem zabaw projektantów, animatorów, motion designerów, przestrzenią na testowanie możliwości, badanie granic, zderzanie rozwiązań. Hasło Poster Play należy traktować jako punkt wyjścia przy tworzeniu, nie ma jednak obowiązku umieszczania go w obrębie pracy.
Uczestnicy
Konkurs skierowany jest do projektantek i projektantów grafiki użytkowej, studentów i studentek oraz absolwentek i absolwentów kierunków projektowych i artystycznych. Udział w Konkursie jest bezpłatny.
Specyfikacja
rozdzielczość 1080x1920px (pionowe HD)
maksymalny czas trwania: 8 sekund
format: avi, mov, mp4, m4v (kodek h264)
minimum 24 klatki na sekundę
pixel aspect ratio square
bitrate 5000-9000 Kbps
Jeden uczestnik może zgłosić maksymalnie 3 projekty.
Kontekst
Reklama w Polsce w latach 90-tych wdarła się w przestrzeń publiczną brutalnie. Cięta po formie folia plastikowa, gięte na gorąco plexi oraz katalog dostępnych liter od Helvetiki po Copper Black’a pozwalały na dowolne „Słów cięcie-gięcie” spełniając zachcianki rozbudzonego kapitalizmu. Reklama nie czując ograniczeń w realiach kształtującego się na nowo państwa wybuchła tysiącami szyldów, naklejek, przydrożnych znaków i billboardów, które na wiele lat zasłoniły nam centra miast.
Znajdujemy się przed kolejną rewolucją w reklamie zewnętrznej (choć już bez kontekstu przemian ustrojowych). Już za chwilę papierowe citylighty i billboardy będą współdzieliły przestrzeń z ekranami, które pozwolą na wyświetlanie obrazów statycznych oraz sekwencji wideo, a w przyszłości na większą interakcję z odbiorcą, odbiór multisensoryczny. I nawet jeżeli nasza przestrzeń publiczna nie zmieni się z dnia na dzień w scenografię Blade Runnera czy planszę z gry Cyberpunk 2077 to będąc mądrzejsi o doświadczenia lat 90-tych postanowiliśmy przyjrzeć się temu nowemu formatowi, przetestować go, zrozumieć i oswoić na tyle, aby współczesna reklama stała się raczej wygodnym umeblowaniem nowoczesnego miasta niż projektem wnętrz stworzonym z użyciem granatu ręcznego.
Wystawa, która będzie głównym wydarzeniem projektu Poster Play jest realizowana w formule hybrydowej, co znaczy, że część twórców zaproszono do współpracy na zasadzie wyboru kuratorskiego, a Ty możesz się stać jednym, z 3 autorów wyłonionych w ramach międzynarodowego konkursu. Projekty Laureatów zostaną zaprezentowane na wystawie w sąsiedztwie prac wybitnych polskich projektantów.
Nagrody
I nagroda: Samsung Flipchart 2 (WM55R) o wartości 12 000 PLN
II nagroda: 3000 PLN
III nagroda: 2000 PLN
Jury
Filip Tofil (przewodniczący jury)
STGU
Syfon Studio
Przemek Adamski
kijekadamski.com
Błażej Górnicki
Lunapark
Joanna Oprządek
Samsung
Katarzyna Ratajczyk
OOHlife.org
Terminy
Rozpoczęcie konkursu: 23.08.2021
Termin nadsyłania prac konkursowych: 19.09.2021
Rozstrzygnięcie konkursu: do dnia 31.10.2021
Strona konkursu:
ppcompetition.stgu.pl
Organizatorzy / organizers:
STGU
OOHlife.org
Partnert technologiczny / Technological partner:
Samsung
Partnerzy / Partners:
Syfon Studio
AMS
Jetline
Warexpo
Finansowanie / Funding:
Dofinansowano ze środków Ministerstwa Kultury,
Dziedzictwa Narodowego i Sportu w ramach programu
Narodowego Centrum Kultury „Kultura – Interwencje 2021”