Identyfikacja bez ograniczeń, wszystko jest możliwe
Propozycja konkursowa na identyfikację wizualną Centrum Spotkania Kultur w Lublinie.
Oskar Hansen i jego forma otwarta, na której bazował architekt budynku
W myśl teorii formy otwartej, artysta przez artefakt artystyczny, nie tworzy zamkniętego dzieła sztuki, lecz buduje możliwość kontekstu i interpretacji. Nasza propozycja identyfikacji żyje wraz ze swoimi odbiorcami i odpowiada swoją formą aktualnym wydarzeniom i działaniom na terenie CSK.
Użytkowość i funkcjonalność identyfikacji
Znak jest tylko wyjściową do tworzenia elementów kształtujących markę. Jego rozwinięcia o poszczególne elementy zostały zaprojektowane w taki sposób, aby mogły stanowić język wizualny, który w pełni znajdzie swoje zastosowanie w systemie informacji wizualnej jak również w opowiadaniu historii np. poprzez formę materiałów informacyjnych.
Logo ma być narzędziem pomocnym w budowaniu świadomości marki wśród odbiorców i potencjalnych partnerów. Aby móc pokazać wszechstronność formy architektonicznej, skupienie różnych inicjatyw w jednym miejscu, postanowiliśmy oprzeć nasz znak graficzny na najprostszej możliwej formie, która da nam możliwość tworzenia mnóstwa ciekawych do interpretacji symboli w jego obrębie.
Zaproponowane przez nas kroje pisma dobraliśmy w myśl łączenia nowoczesności z tradycją. Współczesny font Realtime został wybrany z myślą o wykorzystaniu jako przekaźnik informacji zaś osiemnastowieczny krój Caslon Graphique, jako nośnik humanizmu. Dzięki zestawieniu tychże jesteśmy w stanie pokazać różnorodność, współpracę i ponadczasowość.
Brak ograniczeń dla formy, koloru i ruchu — współtworzenie identyfikacji
Brak ograniczeń był dla nas jednym z najważniejszych założeń. Dzięki formie wyjściowej znaku mamy możliwość tworzenia nieskończonej ilości jej modyfikacji, w różnym ułożeniu dynamicznym oraz w wielu uporządkowanych zestawieniach kolorystycznych. Identyfikacja jest uzależniona od swojego odbiorcy w myśl nieograniczania się do wąskich ram definicji kultury. Żywa identyfikacja jest płynna, migotliwa i wielokolorowa. Chwilowa w formie i ponadczasowa w idei.
Co możemy zobaczyć w przedstawionej identyfikacji?
Wizerunek Centrum Spotkania Kultur w Lublinie jako instytucji posiadającej wyraźną, ukształtowaną osobowość, pozostającą jednak w ciągłym ruchu będąc otwartą na zmiany.





























Projektujemy na potrzeby druku, przestrzeni i sieci. Tworzymy spójne systemy identyfikacji i informacji wizualnej. Wspomagamy wizerunkowo marki i instytucje. Łączymy obrazy i słowa. Wierzymy, że systemowe rozwiązania w połączeniu z dbałością o detal potrafią przynieść marce wymierne efekty w postaci spójnego i zrozumiałego komunikatu. Pracujemy dla klientów ze świata kultury i biznesu.