znajdź projektanta

Rybnik

Rybnik, podobnie jak większość górnośląskich miast, przechodzi transformację – z miasta górniczo-hutniczego – w nowoczesny i przyjazny ośrodek miejski. Częścią tych zmian jest nowa tożsamość wizualna, ze względu na długą i bogatą historię miasta – oparta o miejską heraldykę. W 2017 władze Rybnika zleciły nam opracowanie pełnego systemu identyfikacji wizualnej, opartego o miejski herb i uwzględniającego wszystkie miejskie instytucje.

Historycznie miasto słynęło z hodowli ryb, stąd w miejskim herbie wizerunek szczupaka. Jednak sposób w jaki został narysowany w miejskim herbie, uniemożliwiał uproszczenie i stosowanie go na współczesnych nośnikach. Dlatego na potrzeby nowej identyfikacji wizualnej trzeba było opracować go od nowa. Narysowane grubszą kreską, uproszczone „logo heraldyczne” może być teraz swobodnie skalowane i umieszczane na różnych podłożach.

Wraz z logo opracowaliśmy oparty o siatkę modułową system oznaczeń wszystkich miejskich instytucji i jednostek Urzędu Miasta. W logotypie i miejskich materiałach został użyty krój pisma Favela autorstwa polskiego projektanta – Mateusza Machalskiego. Na potrzeby key visuala błękit pochodzący z miejskiego herbu uzupełniliśmy dodatkowymi “śląskimi” kolorami: czarnym czerwonym i żółtym.

Leitmotywem SIW Rybnika są ilustracje inspirowane pochodzącymi z lat
20-tych witrażami w sali posiedzeń rybnickiego ratusza. Postaci w witrażach przedstawiają alegorie dziedzin tradycyjnie związanych z Rybnikiem: hutnictwa, przemysłu i handlu, wspólnoty miejskiej, górnictwa i rolnictwa.

Nowa tożsamość wizualna Rybnika obejmuje szatę graficzną miejskich dokumentów, publikacji oraz materiałów informacyjnych i promocyjnych – drukowanych i elektronicznych. W tym: urzędową papeterię i oprawę dokumentów, wzory miejskich plakatów, afiszy, ogłoszeń, folderów i informatorów, a także miejską stronę internetową. Spójne oznaczenie obejmie municypalne budynki, flotę samochodową, w tym pojazdy komunikacji miejskiej, a także gadżety, upominki i inne materiały reklamowe.

Jesteśmy studiem brandingowym. Wymyślamy od nowa marki, te z długą historią i te które dopiero powstają. Globalne i lokalne, komercyjne i publiczne, offline i online. Zaprojektowaliśmy już ponad dwieście brandów – produktów, firm, instytucji, miejsc i wydarzeń. Zdajemy sobie sprawę z komercyjnej roli dizajnu i z przydatności narzędzi marketingowych, nie przeszkadza nam to zamiast grupy docelowej – widzieć człowieka. W swojej pracy przyglądamy się nie tylko wykresom i badaniom, ale także codziennemu życiu – i tam szukamy rozwiązań. Nasze kompetencje: strategia wizerunkowa i designu; naming, copywriting, storytelling; creative & art directing; identyfikacja wizualna; signage & wayfinding; projektowanie opakowań; projektowanie publikacji; web & motion design; Prócz tego, uczymy designu, publikujemy i bierzemy udział w życiu branży kreatywnej. Dbamy o dobre praktyki, miłą atmosferę i zdrowy rozsądek.



^ Wróć na górę