znajdź projektanta

Teatr Ludowy

Case study

Teatr ludowy tożsamość wizualna

Praca magisterska zrealizowana w Pracowni Projektowania Komunikacji Wizualnej, na Wydziale Grafiki, Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, promotor dr Jakub Sowiński. Konsultacje typograficzne: Borys Kosmynka, Mateusz Machalski, Marian Misiak. Pełny tytuł: Czym jest tożsamość wizualna? Studium przypadku teatru ludowego w Krakowie.

W ramach pracy dyplomowej podjęłam się próby udowodnienia, że termin tożsamość wizualna jest bardziej adekwatnym tłumaczeniem angielskiego visual identity. Rozważania dotyczące nazewnictwa poprowadziły mnie w kierunku refleksji nad tym, czym w dzisiejszych czasach stało się projektowanie brandingu, kim jest współczesny projektant i jakie powinien posiadać umiejętności. Proces projektowania identyfikacji czy raczej tożsamości wizualnej w ostatnim czasie uległ zmianie. Projektanci mają do dyspozycji różnego rodzaju metodologie, metryki czy szablony, narzędzia zmieniają się razem z wkraczającą nową technologią, jednak intuicja, umiejętności współpracy, czy właśnie odpowiednie przeprowadzenie i zanalizowanie researchu-kwerendy są nieocenione w procesie… odkrywania tożsamości.

Powyższe przemyślenia starałam się sprawdzić w praktyce projektując tożsamość wizualną dla Teatru Ludowego w Krakowie.

Projektuję marki oparte na strategii i wartościach. Siłę czerpię z pracy z ludźmi, a różnorodność mnie inspiruje. Tak jak nie ma dwóch takich samych osób, tak każda marka jest absolutnie wyjątkowa. Odkrywanie tego potencjału razem z teamem kreatywnym czy współpracując z małym i średnim biznesem jest dla mnie niezwykle pasjonujące. Łączę doświadczenia zdobyte w trakcie studiowania grafiki na krakowskiej ASP z praktyką współpracy z działem marketingu.



^ Wróć na górę