Winnica Modła – Kameleon. Etykiety.
Anna i Tomasz z Winnica Modła zwrócili się do nas z prośbą o zaprojektowanie etykiety dla ich najnowszego konceptu: KAMELEON. Nazwa nie jest przypadkowa — wino, podobnie jak ten wielobarwny gad, jest zmienne i zaskakujące. Każdego roku intryguje innym połączeniem szczepów, tworząc niepowtarzalny smak. Wino-zagadka, które nigdy się nie znudzi. Zaprezentowali nam również obraz Ewy Stawiarskiej Ewa Stawiarska - Malarstwo, zatytułowany Kameleon, który miał być wizualnym driverem nowych etykiet.
W obszarze kreacji i prac projektowych mieliśmy całkowicie wolną rękę. Kameleon wizualnie miał być konceptem zupełnie nowym: współczesnym, wzbudzającym ciekawość i zainteresowanie nowej generacji miłośników wina. Tych, którzy oprócz wrażeń sensorycznych (wygląd, kolor, aromat, smak), zwracają uwagę na aspekt wizualny (m.in. etykiety) win.
Zaprojektowaliśmy 4 wersje etykiety, w których połączyliśmy obraz Ewy Stawiarskiej z estetyką modernistyczną.
Aby oddać charakter konceptu – zmienność i różnorodność – w obszarze typografii wykorzystaliśmy współczesny, bezszeryfowy krój Podium Sharp z domu typograficznego Capitalics – Warsaw Type Foundry, autorstwa MATEUSZ MACHALSKI. Składa się on aż z 234 stylów, obejmujących ultra cienkie, eleganckie wersje oraz wyjątkowo grube, ekspandowane formy. Doskonale oddaje ducha i charakter Kameleona – zmienność, różnorodność i elastyczność.
Finalne etykiety to spotkanie trzech światów – artystycznej ekspresji, współczesnej typografii i nowoczesnego projektowania graficznego. 2 projekty bardziej klasyczne i 2 projekty mocno typograficzne. Tak, nie przejęzyczyliśmy się – etykiety – liczba mnoga. Anna i Tomasz do samego końca prac projektowych byli wierni głównej idei: zmienność, różnorodność, elastyczność i zaskoczenie. Finalnie do realizacji wybrali wszystkie 4 projekty – idealnie domykając projekt Kameleon od strony wizualnej.
4 różne etykiety to również super gratka dla kolekcjonerów etykiet. Dodatkowo zdradzimy, że jedna z etykiet wydrukowana została w mocno limitowanym nakładzie.
Projektujemy logo, publikacje, materiały graficzne — drukowane i cyfrowe. Tworzymy kompleksowe identyfikacje wizualne marki. Zaczynamy od dobrego pomysłu i na jego bazie tworzymy silny, prosty, zrozumiały i czytelny język wizualny. Wykraczamy poza typowe rozwiązania stosowane w branży, aby wyróżnić markę klienta i uczynić ją widoczną.